Over de maanden dat Marchionne nog in dienst was krijgt hij 7,49 miljoen dollar als salaris, de rest bestaat voor het overgrote deel uit aandelen of te gelde gemaakte opties. In 2017, het laatste volle jaar dat Marchionne werkte, mocht hij 11,95 miljoen dollar aan salaris en bonus plus nog eens 35,8 miljoen aan aandelen opstrijken.

Die beloning staat in schril contrast tot de 680.000 dollar die opvolger Mike Manley ontvangt voor de maanden sinds hij 21 juli tot CEO van FCA werd benoemd. Daar komt dan nog wel een bonus van 367.000 dollar bovenop maar dan blijft hij nog onder de één miljoen. Manley kan over het lopende jaar bovenop zijn salaris wel rekenen op 14 miljoen dollar prestatiebeloning extra als hij er in slaagt met FCA bepaalde doelen te bereiken.

In het tijdperk van Marchionne betaalde FCA haar topman redelijk overvloedig. Zijn collega Mary Barra van General Motors kwam over 2017 uit op in totaal rond de 22 miljoen terwijl Jim Hackett bij Ford 17,4 miljoen ontving. Als alle verborgen en minder verborgen betalingen worden meegeteld, dan kwam voormalig CEO Carlos Ghosn van Renault, Nissan en Mitsubishi vermoedelijk wel hoger uit.