Daimler wil snel beslissen over toekomst Smart

Daimler wil, nu de nieuwe bestuursstructuur rond is, zo snel mogelijk spijkers met koppen slaan over de toekomst van Smart.

Daimler wil snel beslissen over toekomst Smart

Volgens Duitse bronnen wil de nieuwe topman Ola Källenius nog dit jaar een besluit nemen. “Källenius heeft geen enkele emotionele binding met Smart en zal er dus ook geen enkel probleem mee hebben er een streep door te zetten als dat noodzakelijk blijkt,” schrijft Handelsblatt.

Smart is nog altijd een interessant concept, zeker in een tijd waar naar ‘smart’ mobiliteit wordt gestreefd, maar kost moederconcern Daimler al jaren kapitalen. Hoeveel precies is niet duidelijk omdat het moederbedrijf geen aparte informatie voor het merk geeft. De autokoper heeft er echter nooit echt aan gewild, op een paar bedrijven na die graag met een ‘hippe’ uitstraling rond willen rijden. De laatste tijd lijkt het toch weer wat beter te gaan want in de eerste twee maanden van dit jaar werden er in Europa 14.347 Smarts verkocht, dat is een goede acht procent meer dan begin 2018 en bijna drie keer zo veel als bijvoorbeeld Porsche.

Met die ruim 14.000 exemplaren komt het Daimler-merk echter nog altijd niet verder dan een marktaandeel van 0,6 procent.

Reacties

Tja..het is kennelijk in “autokringen” nooit goed doorgedrongen dat het merk smart, zich distanciërend van andere automerken, hun merknaam niet gespeld wil zien als Smart, maar “gewoon” als smart.
Soms zie je nog wel eens een stukje proza van het auto-journaille waar men dat goed doet, maar vaak toch niet ! Verkeerde keuze van smart ?

Geplaatst door: wil op
Daimler wil snel beslissen over toekomst Smart - Automobielmanagement.nl

Daimler wil snel beslissen over toekomst Smart

Daimler wil, nu de nieuwe bestuursstructuur rond is, zo snel mogelijk spijkers met koppen slaan over de toekomst van Smart.

Daimler wil snel beslissen over toekomst Smart

Volgens Duitse bronnen wil de nieuwe topman Ola Källenius nog dit jaar een besluit nemen. “Källenius heeft geen enkele emotionele binding met Smart en zal er dus ook geen enkel probleem mee hebben er een streep door te zetten als dat noodzakelijk blijkt,” schrijft Handelsblatt.

Smart is nog altijd een interessant concept, zeker in een tijd waar naar ‘smart’ mobiliteit wordt gestreefd, maar kost moederconcern Daimler al jaren kapitalen. Hoeveel precies is niet duidelijk omdat het moederbedrijf geen aparte informatie voor het merk geeft. De autokoper heeft er echter nooit echt aan gewild, op een paar bedrijven na die graag met een ‘hippe’ uitstraling rond willen rijden. De laatste tijd lijkt het toch weer wat beter te gaan want in de eerste twee maanden van dit jaar werden er in Europa 14.347 Smarts verkocht, dat is een goede acht procent meer dan begin 2018 en bijna drie keer zo veel als bijvoorbeeld Porsche.

Met die ruim 14.000 exemplaren komt het Daimler-merk echter nog altijd niet verder dan een marktaandeel van 0,6 procent.

Reacties

Tja..het is kennelijk in “autokringen” nooit goed doorgedrongen dat het merk smart, zich distanciërend van andere automerken, hun merknaam niet gespeld wil zien als Smart, maar “gewoon” als smart.
Soms zie je nog wel eens een stukje proza van het auto-journaille waar men dat goed doet, maar vaak toch niet ! Verkeerde keuze van smart ?

Geplaatst door: wil op