Beste verkoopmaand ooit voor SEAT

SEAT heeft in maart zijn hoogste verkoopvolume ooit behaald. De Spaanse autofabrikant verkocht 62.500 voertuigen, 3,5 procent meer dan in maart vorig jaar.

Allerbeste verkoopmaand ooit voor SEAT

Daarmee boekte SEAT het beste verkoopresultaat ooit voor een enkele maand. Bovendien noteerde het merk over het eerste kwartaal eveneens een nieuw verkooprecord.

De wereldwijde omzet steeg in de eerste drie maanden van dit jaar met 8,8 procent. Met 151.400 afgeleverde auto’s is het record van het eerste kwartaal van vorig jaar (139.200) riant gebroken. De resultaten van CUPRA, de sportieve dochter van SEAT, hebben ook een positieve invloed gehad op de cijfers. In het eerste kwartaal van 2019 verkocht CUPRA 6.000 auto’s.

Vertrouwen

CEO Wayne Griffiths: “De recent gelanceerde SEAT Tarraco gaat onze wereldwijde verkoop stimuleren. Bovendien moedigen de uitzonderlijke resultaten van CUPRA in het eerste kwartaal ons aan om de aanwezigheid van het merk in Europa en in strategische regio’s als Noord-Afrika en Latijns-Amerika te blijven uitbreiden.”

Historische volumes

SEAT pluste in de meeste landen in Europa. Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Algerije, Oostenrijk en Zwitserland boekten historische volumes. In Nederland leverde SEAT dit jaar tot eind maart zo’n 3.000 auto’s af. Bovendien schreef het merk in ons land in het eerste kwartaal van 2019 45 procent meer orders vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Beste verkoopmaand ooit voor SEAT - Automobielmanagement.nl

Beste verkoopmaand ooit voor SEAT

SEAT heeft in maart zijn hoogste verkoopvolume ooit behaald. De Spaanse autofabrikant verkocht 62.500 voertuigen, 3,5 procent meer dan in maart vorig jaar.

Allerbeste verkoopmaand ooit voor SEAT

Daarmee boekte SEAT het beste verkoopresultaat ooit voor een enkele maand. Bovendien noteerde het merk over het eerste kwartaal eveneens een nieuw verkooprecord.

De wereldwijde omzet steeg in de eerste drie maanden van dit jaar met 8,8 procent. Met 151.400 afgeleverde auto’s is het record van het eerste kwartaal van vorig jaar (139.200) riant gebroken. De resultaten van CUPRA, de sportieve dochter van SEAT, hebben ook een positieve invloed gehad op de cijfers. In het eerste kwartaal van 2019 verkocht CUPRA 6.000 auto’s.

Vertrouwen

CEO Wayne Griffiths: “De recent gelanceerde SEAT Tarraco gaat onze wereldwijde verkoop stimuleren. Bovendien moedigen de uitzonderlijke resultaten van CUPRA in het eerste kwartaal ons aan om de aanwezigheid van het merk in Europa en in strategische regio’s als Noord-Afrika en Latijns-Amerika te blijven uitbreiden.”

Historische volumes

SEAT pluste in de meeste landen in Europa. Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Algerije, Oostenrijk en Zwitserland boekten historische volumes. In Nederland leverde SEAT dit jaar tot eind maart zo’n 3.000 auto’s af. Bovendien schreef het merk in ons land in het eerste kwartaal van 2019 45 procent meer orders vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.