VW wil groter belang in Chinese partner JAC

De Volkswagen Groep wil zich nog meer concentreren op China en de rest van Azië. In dat kader wil VW haar belang in de Chinese fabrikant van elektrische auto’s JAC fors opvoeren. Doel is uiteindelijk een meerderheidsbelang te verwerven, iets wat na een wetswijziging sinds kort in China mogelijk is voor buitenlandse bedrijven.

VW Groep en JAC tekenden in het najaar van 2016 al een overeenkomst voor de gezamenlijke ontwikkeling van elektrische auto’s. JAC is op dit gebied één van de grootste speler op de snel groeiende Chinese markt. Volkswagen Groep ontkent de berichten in de Duitse media over versterking van de banden niet maar benadrukt daarbij wel dat de gesprekken zich nog in een vroeg stadium bevinden en dat ook alle mogelijke opties momenteel nog op tafel liggen.

Batterijen

Ook elders in Azië is VW Groep bezig, uit een bericht van het Zuid-Koreaanse chemieconcern SK Innovation blijkt dat er wordt gekeken naar de bouw van een gezamenlijke batterijenfabriek. SKI is momenteel al één van de vier leveranciers van batterijen voor elektrische auto’s van de VW-merken, naast de eveneens Zuid-Koreaanse concerns LG Chem en Samsung en het Chinese CATL. Topman Herbert Diess van VW heeft al enkele keren benadrukt dat hij liever ziet dat zijn onderneming zelf batterijen gaat produceren gezien de grote stroom elektrische auto’s die op het programma staat. In dat kader heeft de Duitse groep ook het initiatief genomen voor een Europese batterij alliantie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VW wil groter belang in Chinese partner JAC - Automobielmanagement.nl

VW wil groter belang in Chinese partner JAC

De Volkswagen Groep wil zich nog meer concentreren op China en de rest van Azië. In dat kader wil VW haar belang in de Chinese fabrikant van elektrische auto’s JAC fors opvoeren. Doel is uiteindelijk een meerderheidsbelang te verwerven, iets wat na een wetswijziging sinds kort in China mogelijk is voor buitenlandse bedrijven.

VW Groep en JAC tekenden in het najaar van 2016 al een overeenkomst voor de gezamenlijke ontwikkeling van elektrische auto’s. JAC is op dit gebied één van de grootste speler op de snel groeiende Chinese markt. Volkswagen Groep ontkent de berichten in de Duitse media over versterking van de banden niet maar benadrukt daarbij wel dat de gesprekken zich nog in een vroeg stadium bevinden en dat ook alle mogelijke opties momenteel nog op tafel liggen.

Batterijen

Ook elders in Azië is VW Groep bezig, uit een bericht van het Zuid-Koreaanse chemieconcern SK Innovation blijkt dat er wordt gekeken naar de bouw van een gezamenlijke batterijenfabriek. SKI is momenteel al één van de vier leveranciers van batterijen voor elektrische auto’s van de VW-merken, naast de eveneens Zuid-Koreaanse concerns LG Chem en Samsung en het Chinese CATL. Topman Herbert Diess van VW heeft al enkele keren benadrukt dat hij liever ziet dat zijn onderneming zelf batterijen gaat produceren gezien de grote stroom elektrische auto’s die op het programma staat. In dat kader heeft de Duitse groep ook het initiatief genomen voor een Europese batterij alliantie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding