Nazaten Marchionne erven 80 miljoen aan Ferrari-aandelen

Twee zonen van wijlen Sergio Marchionne kunnen aanspraak maken op aandelen Ferrari ter waarde van ruim 80 miljoen euro. Die beloning was opgenomen in het prestatieplan voor de jaren 2016 tot en met 2020 dat is opgezet in de tijd dat Marchionne CEO van Ferrari was.

Nazaten Marchionne erven 80 miljoen aan Ferrari-aandelen

Marchionne en zijn vrouw Orlandina hadden twee zonen, Alessio Giacomo en Jonathan Tyler. Destijds werd verteld dat het paar in 2004 is gescheiden maar dat is nooit officieel bevestigd. In het jaaroverzicht van Ferrari over 2018 is nu te vinden dat de nazaten recht hebben op de aan Marchionne toebedeelde aandelen die momenteel 81 miljoen euro waard zijn. Italiaanse zakenadvocaten noemen de regeling ‘zeker legaal maar wel buitengewoon ongebruikelijk in de autowereld.’

Ferrari heeft wat dit betreft een andere regeling dan Fiat Chrysler Automobiles en de daarvan net als Ferrari afgesplitste machinebouwer CNH Industrial waar Marchionne ook CEO was. Bij die twee ondernemingen is aan de beloning van de overleden topman eind vorig jaar een eind gekomen.

Nazaten Marchionne erven 80 miljoen aan Ferrari-aandelen - Automobielmanagement.nl

Nazaten Marchionne erven 80 miljoen aan Ferrari-aandelen

Twee zonen van wijlen Sergio Marchionne kunnen aanspraak maken op aandelen Ferrari ter waarde van ruim 80 miljoen euro. Die beloning was opgenomen in het prestatieplan voor de jaren 2016 tot en met 2020 dat is opgezet in de tijd dat Marchionne CEO van Ferrari was.

Nazaten Marchionne erven 80 miljoen aan Ferrari-aandelen

Marchionne en zijn vrouw Orlandina hadden twee zonen, Alessio Giacomo en Jonathan Tyler. Destijds werd verteld dat het paar in 2004 is gescheiden maar dat is nooit officieel bevestigd. In het jaaroverzicht van Ferrari over 2018 is nu te vinden dat de nazaten recht hebben op de aan Marchionne toebedeelde aandelen die momenteel 81 miljoen euro waard zijn. Italiaanse zakenadvocaten noemen de regeling ‘zeker legaal maar wel buitengewoon ongebruikelijk in de autowereld.’

Ferrari heeft wat dit betreft een andere regeling dan Fiat Chrysler Automobiles en de daarvan net als Ferrari afgesplitste machinebouwer CNH Industrial waar Marchionne ook CEO was. Bij die twee ondernemingen is aan de beloning van de overleden topman eind vorig jaar een eind gekomen.