Dat bericht komt van het doorgaans goed geïnformeerde Britse persbureau Press Association. ‘’Achter gesloten deuren gaan de zaken momenteel snel,’’ citeert de PA een anonieme bron. JLR zit al tijden in zwaar weer, schrapt duizenden banen en heeft in het laatste kwartaal van vorig jaar ook een verlies van bijna vier miljard euro geleden. De bouwer van Jaguar en Land Rover krijgt zware klappen van alle diesel-ellende waar dan nog de neergang van de belangrijke Chinese markt bij komt. Volgens de Britse media is PSA als reddende engel verschenen en wordt er ook concreet onderhandeld. “JLR heeft Peugeot nodig om te blijven draaien,” zegt bijvoorbeeld de Daily Telegraph, die er op wijst dat het Britse bedrijf met een productie van 600.000 auto’s ook te klein is om in de internationale autowereld op eigen kracht te overleven.

Tata zegt zoals gebruikelijk ‘niet op geruchten in de media te reageren’ maar voegt er wel aan toe dat ‘deze verhalen elke grond van waarheid missen’. PSA reageert helemaal niet terwijl de Franse media het bericht ook niet of nauwelijks hebben opgepakt. PSA werd enkele weken geleden nog gekoppeld aan Fiat Chrysler Automobiles. In Groot-Brittannië oogstte CEO Carlos Tavares vooral roem voor de geslaagde overname van Opel en haar Britse zusje Vauxhall.