Aston Martin neemt nieuwe fabriek in gebruik

Aston Martin heeft haar nieuwe fabriek in St. Athan in Wales in gebruik genomen. De nieuwe fabriek, die is gevestigd op een oud vliegveld van de RAF, is bedoeld voor de eerste SUV DBX van de legendarische Britse sportwagenbouwer. De eerste auto moet daar ergens begin volgend jaar van de hand rollen.

Italianen willen Aston Martin verder inlijven

CEO Andy Palmer van Aston Martin Lagonda mikt met de DBX op een nieuwe, vrouwelijke clientèle. “We willen de aantrekkelijkheid van ons merk verbreden buiten de vooral mannelijke kopers van onze auto’s.” Hij heeft het daarbij over ‘tienduizenden multimiljonaire vrouwen in landen als de VS en China die bereid en in staat zijn meer dan 140.000 pond aan een auto uit te geven.’

Uiteindelijk wil Aston Martin in St. Athan zo’n 7.000 auto’s per jaar produceren. Dat zou werkgelegenheid bieden aan zo’n duizend mensen van wie een deel mogelijk afkomstig zal zijn van de nabijgelegen motorenfabriek van Ford die volgend jaar juist dicht gaat. “Maar helaas komt niet iedereen aan bod. Voor elke beschikbare functie hebben we honderd sollicitanten,” zegt productiebaas Keith Stanton.

Aston Martin neemt nieuwe fabriek in gebruik - Automobielmanagement.nl

Aston Martin neemt nieuwe fabriek in gebruik

Aston Martin heeft haar nieuwe fabriek in St. Athan in Wales in gebruik genomen. De nieuwe fabriek, die is gevestigd op een oud vliegveld van de RAF, is bedoeld voor de eerste SUV DBX van de legendarische Britse sportwagenbouwer. De eerste auto moet daar ergens begin volgend jaar van de hand rollen.

Italianen willen Aston Martin verder inlijven

CEO Andy Palmer van Aston Martin Lagonda mikt met de DBX op een nieuwe, vrouwelijke clientèle. “We willen de aantrekkelijkheid van ons merk verbreden buiten de vooral mannelijke kopers van onze auto’s.” Hij heeft het daarbij over ‘tienduizenden multimiljonaire vrouwen in landen als de VS en China die bereid en in staat zijn meer dan 140.000 pond aan een auto uit te geven.’

Uiteindelijk wil Aston Martin in St. Athan zo’n 7.000 auto’s per jaar produceren. Dat zou werkgelegenheid bieden aan zo’n duizend mensen van wie een deel mogelijk afkomstig zal zijn van de nabijgelegen motorenfabriek van Ford die volgend jaar juist dicht gaat. “Maar helaas komt niet iedereen aan bod. Voor elke beschikbare functie hebben we honderd sollicitanten,” zegt productiebaas Keith Stanton.