Harley-Davidson gaat kleinere motoren bouwen in China

Harley-Davidson gaat samen met Qianjiang Motorcycle Company kleinere en makkelijker toegankelijke motoren bouwen en verkopen in China. Dat past in de strategie ‘Our More Roads’ van Harley-Davidson om de productie meer over de wereld te spreiden en de motoren daarmee ook dichter bij klanten overal in de wereld te brengen.

De eerste ‘Chinese’ Harley’s moeten eind volgend jaar bij de dealers verschijnen. De 338cc motoren komen eerst op de markt in China maar daarna ook in andere Aziatische landen. Harley heeft het al in 1985 opgerichte Qianjiang, dat deel uitmaakt van Geely Technology Group, als partner gekozen ‘omdat het al een brede ervaring in dat segment heeft en ook over een netwerk aan vaste toeleveranciers beschikt’. Quanjiang bouwt motoren van 50 tot 1130 cc die worden verkocht in meer dan 130 landen over de hele wereld.

CEO Matt Levatich van Harley-Davidson is dan ook een tevreden man: “We zijn enthousiast over deze kans om meer Harley’s te bouwen in China, één van de grootste motorenmarkten ter wereld.” Levatich heeft eerder verklaard dat hij de buitenlandse omzet wil opvoeren tot de helft van het verkochte volume in 2027. In dat kader heeft Harley haar dealernet in China de laatste tijd al uitgebreid en investeert het ook in verdere expansie in dat land.

Harley-Davidson gaat kleinere motoren bouwen in China - Automobielmanagement.nl

Harley-Davidson gaat kleinere motoren bouwen in China

Harley-Davidson gaat samen met Qianjiang Motorcycle Company kleinere en makkelijker toegankelijke motoren bouwen en verkopen in China. Dat past in de strategie ‘Our More Roads’ van Harley-Davidson om de productie meer over de wereld te spreiden en de motoren daarmee ook dichter bij klanten overal in de wereld te brengen.

De eerste ‘Chinese’ Harley’s moeten eind volgend jaar bij de dealers verschijnen. De 338cc motoren komen eerst op de markt in China maar daarna ook in andere Aziatische landen. Harley heeft het al in 1985 opgerichte Qianjiang, dat deel uitmaakt van Geely Technology Group, als partner gekozen ‘omdat het al een brede ervaring in dat segment heeft en ook over een netwerk aan vaste toeleveranciers beschikt’. Quanjiang bouwt motoren van 50 tot 1130 cc die worden verkocht in meer dan 130 landen over de hele wereld.

CEO Matt Levatich van Harley-Davidson is dan ook een tevreden man: “We zijn enthousiast over deze kans om meer Harley’s te bouwen in China, één van de grootste motorenmarkten ter wereld.” Levatich heeft eerder verklaard dat hij de buitenlandse omzet wil opvoeren tot de helft van het verkochte volume in 2027. In dat kader heeft Harley haar dealernet in China de laatste tijd al uitgebreid en investeert het ook in verdere expansie in dat land.