Britse autoproductie blijft in vrije val

De Britse autoproductie blijft in vrije val. In mei werden er aan de overkant van de Noordzee weer 15,5 procent minder auto’s gemaakt dan een jaar eerder. Dat betekent dat de autoproductie nu precies een jaar lang elke maand een – vaak forse – daling laat zien.

Britse autoproductie blijft in vrije val

In de eerste vijf maanden van dit jaar rolden er bijna 150.000 ofwel 21 procent minder auto’s van de Britse lopende banden.In de afgelopen maand kwam de totale productie bij de Britse fabrieken van Nissan, Honda, Toyota, Opel/Vauxhall, Ford, Jaguar Land Rover en andere merken uit op niet meer dan 116.035 personenauto’s. De productie voor de binnenlandse markt (dat wil zeggen met een rechts stuur) kwam ruim een kwart lager uit, wat de scherpe daling van de vraag onder Britse automobilisten weerspiegelt. Bij voor de export bestemde auto’s bedroeg de daling bijna dertien procent. Daarmee zijn nog steeds vier op de vijf in Groot-Brittannië gefabriceerde auto’s bestemd voor afnemers in andere landen, met name in de Europese Unie.

Britse autoproductie blijft in vrije val - Automobielmanagement.nl

Britse autoproductie blijft in vrije val

De Britse autoproductie blijft in vrije val. In mei werden er aan de overkant van de Noordzee weer 15,5 procent minder auto’s gemaakt dan een jaar eerder. Dat betekent dat de autoproductie nu precies een jaar lang elke maand een – vaak forse – daling laat zien.

Britse autoproductie blijft in vrije val

In de eerste vijf maanden van dit jaar rolden er bijna 150.000 ofwel 21 procent minder auto’s van de Britse lopende banden.In de afgelopen maand kwam de totale productie bij de Britse fabrieken van Nissan, Honda, Toyota, Opel/Vauxhall, Ford, Jaguar Land Rover en andere merken uit op niet meer dan 116.035 personenauto’s. De productie voor de binnenlandse markt (dat wil zeggen met een rechts stuur) kwam ruim een kwart lager uit, wat de scherpe daling van de vraag onder Britse automobilisten weerspiegelt. Bij voor de export bestemde auto’s bedroeg de daling bijna dertien procent. Daarmee zijn nog steeds vier op de vijf in Groot-Brittannië gefabriceerde auto’s bestemd voor afnemers in andere landen, met name in de Europese Unie.