Continental gaat Duitse fabriek sluiten

De Duitse autotoeleverancier en bandenfabrikant Continental wil haar fabriek in Oppenweiler sluiten. Daarbij zouden ongeveer 340 werknemers op straat komen te staan. 

Continental boekt 2,5 miljard af wegens inzakkende automarkt

Volgens Continental draait de fabriek al jaren met verlies en is er geen zicht op verbetering. In Oppenweiler worden momenteel koudemiddel-leidingen voor auto’s en vrachtwagens gefabriceerd. De in 1975 opgerichte fabriek werd in 2000 overgenomen door Continental. 

Het bedrijf heeft verder nog geen tijdspad voor de sluiting aangegeven en wil met de bonden praten over eventuele overnamekandidaten. Vakbond IG Metall vindt dat het bedrijf ‘de transformatie van de toeleverindustrie afwentelt op de werknemers’. “We zullen ons dan ook tegen de sluiting verzetten,” zegt een woordvoerder. Bovendien vindt de bond dat de directie het sluitingsplan niet op de juiste wijze aan de werknemers heeft gecommuniceerd. Kort geleden voorspelde een Duits rapport dat er in de toeleverindustrie vele duizenden banen zouden verdwijnen door de overgang van verbrandings- op elektrische motoren.

Continental gaat Duitse fabriek sluiten - Automobielmanagement.nl

Continental gaat Duitse fabriek sluiten

De Duitse autotoeleverancier en bandenfabrikant Continental wil haar fabriek in Oppenweiler sluiten. Daarbij zouden ongeveer 340 werknemers op straat komen te staan. 

Continental boekt 2,5 miljard af wegens inzakkende automarkt

Volgens Continental draait de fabriek al jaren met verlies en is er geen zicht op verbetering. In Oppenweiler worden momenteel koudemiddel-leidingen voor auto’s en vrachtwagens gefabriceerd. De in 1975 opgerichte fabriek werd in 2000 overgenomen door Continental. 

Het bedrijf heeft verder nog geen tijdspad voor de sluiting aangegeven en wil met de bonden praten over eventuele overnamekandidaten. Vakbond IG Metall vindt dat het bedrijf ‘de transformatie van de toeleverindustrie afwentelt op de werknemers’. “We zullen ons dan ook tegen de sluiting verzetten,” zegt een woordvoerder. Bovendien vindt de bond dat de directie het sluitingsplan niet op de juiste wijze aan de werknemers heeft gecommuniceerd. Kort geleden voorspelde een Duits rapport dat er in de toeleverindustrie vele duizenden banen zouden verdwijnen door de overgang van verbrandings- op elektrische motoren.