Belgische VW-importeur d’Ieteren mogelijk in de etalage

De Belgische VW-importeur en dealer d’Ieteren gaat van de autotak d’Ieteren Auto een apart dochterbedrijf maken. Die autodivisie wordt dan een zusterbedrijf van autoglasspecialist Belron van Carglas maar ook van het schrijfwarenbedrijf Moleskine. 

Belgische VW-importeur d’Ieteren mogelijk in de etalage

Over enige tijd wil d’Ieteren een deel van de dealeractiviteiten in Brussel en Antwerpen, waaronder ook die voor Porsche, eveneens in aparte ondernemingen onderbrengen en die dan onder d’Ieteren Auto hangen.

Datzelfde geldt voor de afdeling EDI die laadinfrastructuur voor elektrische auto’s installeert en beheert. “Dit nieuwe structuurvoorstel bevestigt het verlangen van de groep D’Ieteren om D’Ieteren Auto te begeleiden op weg naar groei en ontwikkeling door samen een langetermijnstrategie te volgen”, zegt bestuursvoorzitter Nicolas d’Ieteren. Volgens marktkenners wijst de ingrijpende herstructurering er op dat de beursgenoteerde VW-specialist en grootste autodealer van België de auto-activiteiten wil verkopen of apart naar de beurs wil brengen.

Vorig jaar verkocht d’Ieteren al een belang van 40 procent in Belron aan enkele investeerders. Het Belgische bedrijf kwam onlangs ook al in het nieuws toen het plotseling afscheid nam van CEO Axel Miller. Vorige week is Francis Deprez, een oudgediende bij het bedrijf en vertrouweling van Nicolas d’Ieteren zelf, tot zijn opvolger benoemd.

Belgische VW-importeur d’Ieteren mogelijk in de etalage - Automobielmanagement.nl

Belgische VW-importeur d’Ieteren mogelijk in de etalage

De Belgische VW-importeur en dealer d’Ieteren gaat van de autotak d’Ieteren Auto een apart dochterbedrijf maken. Die autodivisie wordt dan een zusterbedrijf van autoglasspecialist Belron van Carglas maar ook van het schrijfwarenbedrijf Moleskine. 

Belgische VW-importeur d’Ieteren mogelijk in de etalage

Over enige tijd wil d’Ieteren een deel van de dealeractiviteiten in Brussel en Antwerpen, waaronder ook die voor Porsche, eveneens in aparte ondernemingen onderbrengen en die dan onder d’Ieteren Auto hangen.

Datzelfde geldt voor de afdeling EDI die laadinfrastructuur voor elektrische auto’s installeert en beheert. “Dit nieuwe structuurvoorstel bevestigt het verlangen van de groep D’Ieteren om D’Ieteren Auto te begeleiden op weg naar groei en ontwikkeling door samen een langetermijnstrategie te volgen”, zegt bestuursvoorzitter Nicolas d’Ieteren. Volgens marktkenners wijst de ingrijpende herstructurering er op dat de beursgenoteerde VW-specialist en grootste autodealer van België de auto-activiteiten wil verkopen of apart naar de beurs wil brengen.

Vorig jaar verkocht d’Ieteren al een belang van 40 procent in Belron aan enkele investeerders. Het Belgische bedrijf kwam onlangs ook al in het nieuws toen het plotseling afscheid nam van CEO Axel Miller. Vorige week is Francis Deprez, een oudgediende bij het bedrijf en vertrouweling van Nicolas d’Ieteren zelf, tot zijn opvolger benoemd.