Minieme toename autoverkopen in Duitsland

De Duitse automarkt heeft juni afgesloten met een duidelijke min. Er werden volgens het Kraftfahrt Bundesamt met 325.231 exemplaren 4,7 procent minder nieuwe personenauto’s geregistreerd dan een jaar eerder. Over het eerste halfjaar werden er in Duitsland 1.849.000 auto’s op kenteken gezet, een minieme toename met een half procent vergeleken met dezelfde periode in 2018.

JD Power: ‘Duitse premium-auto is niet erg betrouwbaar’

Wat merken betreft moest vooral Porsche met een min van 22 procent flink inleveren. Volkswagen zag de verkopen met 4,8 procent dalen maar blijft met een aandeel van 18,6 procent wel marktleider. Koplopers waren naast Tesla onder meer Volvo, Lexus, Smart en in mindere mate BMW en Ford. Aan de andere kant moesten Alfa Romeo, Honda en Nissan fors terrein prijsgeven.

EV in de lift

Ook bij de Duitsers zit de markt voor elektrische auto’s nog altijd sterk in de lift. In het eerste halfjaar werden er met 31.059 stuks ruim 80 procent meer verkocht. Tesla zag daarbij haar verkopen in Duitsland zelfs verviervoudigen. Bij hybrides kwam de groei uit op 70 procent. Het aantal verkochte auto’s op waterstof verdubbelde hoewel het marktaandeel wel beperkt bleef tot 0,4 procent. Verder vertoonde de Duitse occasionmarkt volgens het KBA een daling met 0,6 procent naar 4.151.269 auto’s.

Minieme toename autoverkopen in Duitsland - Automobielmanagement.nl

Minieme toename autoverkopen in Duitsland

De Duitse automarkt heeft juni afgesloten met een duidelijke min. Er werden volgens het Kraftfahrt Bundesamt met 325.231 exemplaren 4,7 procent minder nieuwe personenauto’s geregistreerd dan een jaar eerder. Over het eerste halfjaar werden er in Duitsland 1.849.000 auto’s op kenteken gezet, een minieme toename met een half procent vergeleken met dezelfde periode in 2018.

JD Power: ‘Duitse premium-auto is niet erg betrouwbaar’

Wat merken betreft moest vooral Porsche met een min van 22 procent flink inleveren. Volkswagen zag de verkopen met 4,8 procent dalen maar blijft met een aandeel van 18,6 procent wel marktleider. Koplopers waren naast Tesla onder meer Volvo, Lexus, Smart en in mindere mate BMW en Ford. Aan de andere kant moesten Alfa Romeo, Honda en Nissan fors terrein prijsgeven.

EV in de lift

Ook bij de Duitsers zit de markt voor elektrische auto’s nog altijd sterk in de lift. In het eerste halfjaar werden er met 31.059 stuks ruim 80 procent meer verkocht. Tesla zag daarbij haar verkopen in Duitsland zelfs verviervoudigen. Bij hybrides kwam de groei uit op 70 procent. Het aantal verkochte auto’s op waterstof verdubbelde hoewel het marktaandeel wel beperkt bleef tot 0,4 procent. Verder vertoonde de Duitse occasionmarkt volgens het KBA een daling met 0,6 procent naar 4.151.269 auto’s.