Londen subsidieert kabelloos opladen EV’s

De Britse regering heeft bijna 50 miljoen euro subsidie verstrekt aan bedrijven die laadinfrastructuur voor elektrische auto’s ontwikkelen. Eén start-up, Car.gy, werkt aan kabelloze oplaadmogelijkheden in woonwijken via een speciale ‘pad’ in de parkeerplaats die verbinding zoekt met een ‘soortgenoot’ in de bodem van de auto. 

Londen subsidieert kabelloos opladen EV’s

Een ander bedrijf, Urban Forsight, wil in het trottoir verborgen opklapbare laadpalen in Britse steden aanleggen. “Wij willen investeren in een transformatie van de elektrische infrastructuur,” aldus het ministerie voor transport. Op dit moment zijn er in het land rond de 24.000 openbare laadpunten op zo’n 9.000 locaties.

Londen heeft vorig jaar de bijdrage voor plug-in hybrides geschrapt. Dat heeft er toe geleid dat er in de afgelopen maand nog maar 2.268 van werden verkocht, net de helft van de afzet een jaar eerder. Volgens het ministerie zijn er 180.000 nieuwe plug-ins met een overheidsbijdrage aangeschaft en is het nu tijd over te schakelen op steun voor de meest schone technologie. Aan die full-elektrische auto’s, die nog wel subsidie krijgen, werden er in Groot-Brittannië met 2.461 exemplaren nog wel ruim 60 procent meer verkocht maar toch vertoonde de verkoop van alle ‘alternatief aangedreven’ auto’s samen voor het eerst in bijna twee-en-een-half jaar een daling.

Londen subsidieert kabelloos opladen EV’s - Automobielmanagement.nl

Londen subsidieert kabelloos opladen EV’s

De Britse regering heeft bijna 50 miljoen euro subsidie verstrekt aan bedrijven die laadinfrastructuur voor elektrische auto’s ontwikkelen. Eén start-up, Car.gy, werkt aan kabelloze oplaadmogelijkheden in woonwijken via een speciale ‘pad’ in de parkeerplaats die verbinding zoekt met een ‘soortgenoot’ in de bodem van de auto. 

Londen subsidieert kabelloos opladen EV’s

Een ander bedrijf, Urban Forsight, wil in het trottoir verborgen opklapbare laadpalen in Britse steden aanleggen. “Wij willen investeren in een transformatie van de elektrische infrastructuur,” aldus het ministerie voor transport. Op dit moment zijn er in het land rond de 24.000 openbare laadpunten op zo’n 9.000 locaties.

Londen heeft vorig jaar de bijdrage voor plug-in hybrides geschrapt. Dat heeft er toe geleid dat er in de afgelopen maand nog maar 2.268 van werden verkocht, net de helft van de afzet een jaar eerder. Volgens het ministerie zijn er 180.000 nieuwe plug-ins met een overheidsbijdrage aangeschaft en is het nu tijd over te schakelen op steun voor de meest schone technologie. Aan die full-elektrische auto’s, die nog wel subsidie krijgen, werden er in Groot-Brittannië met 2.461 exemplaren nog wel ruim 60 procent meer verkocht maar toch vertoonde de verkoop van alle ‘alternatief aangedreven’ auto’s samen voor het eerst in bijna twee-en-een-half jaar een daling.