Uber probeert abonnement uit

Uber test in Chicago en San Francisco een nieuw abonnementenmodel uit waarbij ‘klanten’ voor een vaste prijs van 24,99 dollar per maand korting krijgen op taxiritten, eten gratis bezorgd krijgen via UberEats of een Uber Jump fiets of scooter kunnen huren. In andere steden worden varianten uitgeprobeerd met bijvoorbeeld alleen gratis bezorging bij bestellingen boven een bepaald bedrag.

Uber creëert miljardenvoordeel via Nederland

Uber volgt daarmee het voorbeeld van online winkelgigant Amazon met zijn Prime-model. “We kijken voortdurend naar manieren waarop we Uber de ‘go-to’ optie kunnen maken voor alles wat je dagelijks nodig kunt hebben,” licht een woordvoerder toe. Uber werkt in de VS al met een Ride Pass maar die biedt alleen kortingen op ritten. Het abonnementsmodel zou Uber een vaste inkomensstroom op kunnen leveren waarmee het al jaren verlieslijdende bedrijf uiteindelijk misschien zelfs winst zou kunnen maken. Het voordeel van een abonnement wordt bovendien steeds groter naarmate er meer vervoersmodaliteiten op de markt komen en de gemiddelde gereden afstand juist lager wordt, denkt men bij Uber.

Uber probeert abonnement uit - Automobielmanagement.nl

Uber probeert abonnement uit

Uber test in Chicago en San Francisco een nieuw abonnementenmodel uit waarbij ‘klanten’ voor een vaste prijs van 24,99 dollar per maand korting krijgen op taxiritten, eten gratis bezorgd krijgen via UberEats of een Uber Jump fiets of scooter kunnen huren. In andere steden worden varianten uitgeprobeerd met bijvoorbeeld alleen gratis bezorging bij bestellingen boven een bepaald bedrag.

Uber creëert miljardenvoordeel via Nederland

Uber volgt daarmee het voorbeeld van online winkelgigant Amazon met zijn Prime-model. “We kijken voortdurend naar manieren waarop we Uber de ‘go-to’ optie kunnen maken voor alles wat je dagelijks nodig kunt hebben,” licht een woordvoerder toe. Uber werkt in de VS al met een Ride Pass maar die biedt alleen kortingen op ritten. Het abonnementsmodel zou Uber een vaste inkomensstroom op kunnen leveren waarmee het al jaren verlieslijdende bedrijf uiteindelijk misschien zelfs winst zou kunnen maken. Het voordeel van een abonnement wordt bovendien steeds groter naarmate er meer vervoersmodaliteiten op de markt komen en de gemiddelde gereden afstand juist lager wordt, denkt men bij Uber.