Autoprofessor Dudenhöffer: “FCA kan nog steeds PSA-kaart spelen”

‘’Fiat Chrysler heeft een partner nodig en kijkt daar ook naar uit maar er zijn er niet veel beschikbaar. Ja, die potentiële partner is hoogst waarschijnlijk Renault maar Renault heeft veel problemen met Nissan en zal die eerst op moeten lossen.” 

Autoprofessor Dudenhöffer: "FCA kan nog steeds PSA-kaart spelen"

“Nissan zit in moeilijkheden en ze moeten hun alliantie opnieuw regelen. Ik kan me voorstellen dat FCA ergens op de achtergrond ook al aan het praten is met PSA en Carlos Tavares. PSA zoekt ook een partner, vooral om de VS binnen te komen. Het is een goed idee maar we zullen zien.’’

Die suggestie doet de Duitse auto-expert prof. Ferdinand Dudenhöffer van het Center for Automotive Research in Duisburg-Essen in een interview met het Amerikaanse Forbes. Hij denkt dat PSA ook nog altijd interesse heeft in een fusie met FCA. “Ze zullen zeker naar de mogelijkheden kijken. FCA is geen makkelijke partij om mee samen te werken maar de deal met General Motors voor Opel en Vauxhall heeft laten zien dat Tavares in staat is een ommekeer te bewerkstelligen. Met Fiat wordt het echter wel een moeilijker verhaal. Fiat zit in Europa diep in de problemen en de hele onderneming is zwaar afhankelijk van de VS en de SUV’s. Het zal hard werk worden maar Tavares kan het. Tavares weet dat het noodzakelijk is om zijn bedrijf te vergroten om alle hoge investeringen op te brengen die nodig zijn om in de toekomst concurrerend te blijven.”

Autoprofessor Dudenhöffer: “FCA kan nog steeds PSA-kaart spelen” - Automobielmanagement.nl

Autoprofessor Dudenhöffer: “FCA kan nog steeds PSA-kaart spelen”

‘’Fiat Chrysler heeft een partner nodig en kijkt daar ook naar uit maar er zijn er niet veel beschikbaar. Ja, die potentiële partner is hoogst waarschijnlijk Renault maar Renault heeft veel problemen met Nissan en zal die eerst op moeten lossen.” 

Autoprofessor Dudenhöffer: "FCA kan nog steeds PSA-kaart spelen"

“Nissan zit in moeilijkheden en ze moeten hun alliantie opnieuw regelen. Ik kan me voorstellen dat FCA ergens op de achtergrond ook al aan het praten is met PSA en Carlos Tavares. PSA zoekt ook een partner, vooral om de VS binnen te komen. Het is een goed idee maar we zullen zien.’’

Die suggestie doet de Duitse auto-expert prof. Ferdinand Dudenhöffer van het Center for Automotive Research in Duisburg-Essen in een interview met het Amerikaanse Forbes. Hij denkt dat PSA ook nog altijd interesse heeft in een fusie met FCA. “Ze zullen zeker naar de mogelijkheden kijken. FCA is geen makkelijke partij om mee samen te werken maar de deal met General Motors voor Opel en Vauxhall heeft laten zien dat Tavares in staat is een ommekeer te bewerkstelligen. Met Fiat wordt het echter wel een moeilijker verhaal. Fiat zit in Europa diep in de problemen en de hele onderneming is zwaar afhankelijk van de VS en de SUV’s. Het zal hard werk worden maar Tavares kan het. Tavares weet dat het noodzakelijk is om zijn bedrijf te vergroten om alle hoge investeringen op te brengen die nodig zijn om in de toekomst concurrerend te blijven.”