Duits energiebedrijf bestelt 14.000 elektrische auto’s

Het Duitse energiebedrijf ENBW wil 14.000 elektrische auto’s kopen. Daarmee wil het bedrijf alle medewerkers die recht hebben op een auto van de zaak een elektrisch model geven maar ook vertrouwd maken met elektrisch rijden. ENBW spreekt daarom van werknemer-motivatievoertuigen die die werknemers ook privé mogen gebruiken. 

De onderneming zoekt nu via een Europese aanbesteding een leverancier die de auto’s vanaf mei volgend jaar moet kunnen leveren. De opdracht vertegenwoordigt echter wel een groot aandeel van de Duitse EV-markt. In de eerste jaarhelft werden er in Duitsland niet meer dan 37.000 nieuwe elektrische auto’s verkocht en ENBW zou dus in feite bijna de helft van dat totale aanbod voor haar rekening willen nemen. “Duizenden elektrische auto’s tegelijk bestellen is tot nu toe een nog niet voorgekomen fenomeen,” schrijft de Frankfurter Allgemeine dan ook. Toch zou de order geen problemen op moeten leveren omdat veel fabrikanten voor de komende maanden al nieuwe elektrische modellen hebben aangekondigd. “Wij willen de markt bewust aanzwengelen om elektrisch rijden nu eindelijk aanzienlijk op te schalen,” stelt ENBW zelf.

Reacties

14.000 elektrische autos laden met zonneparken.
14.000 x 20.000 km is 280 miljoen km.
een hectare produceert 1 miljoen kWh.
een EV rijdt 6 km per kWh.
6 miljoen km per hectare.
een zonnepark van 50 hectare is voldoende voor 14.000 elektrische autos.
aan de laadpaal levert een kWh 29 cent op.
290.000 euro per hectare, x 50 is 14.500.000 euro.
productiegarantie 30 jaar.
opbrengst 30 x 14.500.000 euro is 435 miljoen euro opbrengst.
geen benzine diesel kosten. kassa voor EnBW. en schone luchten.

Geplaatst door: Will Eisinga op
Duits energiebedrijf bestelt 14.000 elektrische auto’s - Automobielmanagement.nl

Duits energiebedrijf bestelt 14.000 elektrische auto’s

Het Duitse energiebedrijf ENBW wil 14.000 elektrische auto’s kopen. Daarmee wil het bedrijf alle medewerkers die recht hebben op een auto van de zaak een elektrisch model geven maar ook vertrouwd maken met elektrisch rijden. ENBW spreekt daarom van werknemer-motivatievoertuigen die die werknemers ook privé mogen gebruiken. 

De onderneming zoekt nu via een Europese aanbesteding een leverancier die de auto’s vanaf mei volgend jaar moet kunnen leveren. De opdracht vertegenwoordigt echter wel een groot aandeel van de Duitse EV-markt. In de eerste jaarhelft werden er in Duitsland niet meer dan 37.000 nieuwe elektrische auto’s verkocht en ENBW zou dus in feite bijna de helft van dat totale aanbod voor haar rekening willen nemen. “Duizenden elektrische auto’s tegelijk bestellen is tot nu toe een nog niet voorgekomen fenomeen,” schrijft de Frankfurter Allgemeine dan ook. Toch zou de order geen problemen op moeten leveren omdat veel fabrikanten voor de komende maanden al nieuwe elektrische modellen hebben aangekondigd. “Wij willen de markt bewust aanzwengelen om elektrisch rijden nu eindelijk aanzienlijk op te schalen,” stelt ENBW zelf.

Reacties

14.000 elektrische autos laden met zonneparken.
14.000 x 20.000 km is 280 miljoen km.
een hectare produceert 1 miljoen kWh.
een EV rijdt 6 km per kWh.
6 miljoen km per hectare.
een zonnepark van 50 hectare is voldoende voor 14.000 elektrische autos.
aan de laadpaal levert een kWh 29 cent op.
290.000 euro per hectare, x 50 is 14.500.000 euro.
productiegarantie 30 jaar.
opbrengst 30 x 14.500.000 euro is 435 miljoen euro opbrengst.
geen benzine diesel kosten. kassa voor EnBW. en schone luchten.

Geplaatst door: Will Eisinga op