“Bij verkopen kijken de grote fabrikanten alleen maar wie er de laagste prijs kan bieden. Dat vormt een risico voor je winstgevendheid. Het is beter om zelf als mobiliteitsbedrijf te fungeren.”
Hoeveel maandelijks voor een Lynk & Co auto neergeteld moet worden, kan de CEO nu nog niet zeggen. “Maar het zal zeker niet onder de 250 euro komen. Onderzoek in Europa en de VS heeft laten zien dat mensen gemiddeld 500 euro per maand aan mobiliteit besteden. Dat gaat dan om mensen die zeggen dat ze geen auto kunnen betalen. Maar ze spenderen dat dan wel aan taxi’s, Uber en openbaar vervoer. Vaak zijn mensen zich er helemaal niet van bewust hoeveel dat op kan lopen.”
Al eerder liet Lynk & Co weten dat het de Europese auto’s niet bij zusterbedrijf Volvo in Gent zal laten bouwen maar in eigen Chinese fabrieken. Visser herhaalt daarbij dat Gent door het succes van de XC40 niet voldoende capaciteit over heeft. Bovendien stelt hij dat auto’s bouwen op twee locaties tot extra kosten en organisatieproblemen kan leiden.
[…] van 90 tot 10 procent.” Verder zal het Geely merk niet werken met dealers maar de auto’s alleen via een abonnement aanbieden. Daarvoor wordt dan wel reclame gemaakt met billboards op rondrijdende vrachtwagens. Verder krijgen […]