Opel bouwt SUV Grandland in Eisenach

Opel is deze week in haar fabriek in het Duitse Eisenach begonnen met de bouw van de SUV Grandland X. Eisenach heeft meer dan twintig jaar alleen maar kleinere modellen geproduceerd maar laat nu grotere Opels van de band lopen. 

Opel bouwt SUV Grandland in Eisenach

De fabriek is daarvoor in een recordtijd omgebouwd. De overstap heeft echter wel 450 arbeidsplaatsen gekost. De Corsa die voorheen uit Eisenach kwam wordt sinds mei alleen nog gebouwd in een PSA-fabriek in het Spaanse Zaragoza.

“Met de hybride versie van de Grandland X hebben we weer twee aparte modellen die in Eisenach gebouwd worden,” aldus CEO Michael Lohscheller, die hoopt spoedig nog meer werk aan de Duitse fabriek toe te bedelen. Over de hele linie gezien is hij vooral hoopvol gestemd over de terugkeer van ‘zijn’ Opel naar de Russische markt. “Het einde van de activiteiten daar, door een beslissing van General Motors, heeft ons hard geraakt. Omdat er nog altijd zo’n half miljoen Opels door de Russische straten rijden, staat ons merk daar nog in hoog aanzien. In Rusland heeft een Duits merk het sowieso makkelijker dan een merk uit Frankrijk.”

Opel denkt in het vierde kwartaal de activiteiten in Rusland weer op te starten. Dat gebeurt dan in de PSA fabriek in Kaluga waar de Zafira Life, de Crossland X, de Grandland X en de bestelwagen Vivaro gebouwd gaan worden. Andere Opel-modellen zullen voorlopig uit fabrieken elders in Europa aangevoerd worden.

Opel bouwt SUV Grandland in Eisenach - Automobielmanagement.nl

Opel bouwt SUV Grandland in Eisenach

Opel is deze week in haar fabriek in het Duitse Eisenach begonnen met de bouw van de SUV Grandland X. Eisenach heeft meer dan twintig jaar alleen maar kleinere modellen geproduceerd maar laat nu grotere Opels van de band lopen. 

Opel bouwt SUV Grandland in Eisenach

De fabriek is daarvoor in een recordtijd omgebouwd. De overstap heeft echter wel 450 arbeidsplaatsen gekost. De Corsa die voorheen uit Eisenach kwam wordt sinds mei alleen nog gebouwd in een PSA-fabriek in het Spaanse Zaragoza.

“Met de hybride versie van de Grandland X hebben we weer twee aparte modellen die in Eisenach gebouwd worden,” aldus CEO Michael Lohscheller, die hoopt spoedig nog meer werk aan de Duitse fabriek toe te bedelen. Over de hele linie gezien is hij vooral hoopvol gestemd over de terugkeer van ‘zijn’ Opel naar de Russische markt. “Het einde van de activiteiten daar, door een beslissing van General Motors, heeft ons hard geraakt. Omdat er nog altijd zo’n half miljoen Opels door de Russische straten rijden, staat ons merk daar nog in hoog aanzien. In Rusland heeft een Duits merk het sowieso makkelijker dan een merk uit Frankrijk.”

Opel denkt in het vierde kwartaal de activiteiten in Rusland weer op te starten. Dat gebeurt dan in de PSA fabriek in Kaluga waar de Zafira Life, de Crossland X, de Grandland X en de bestelwagen Vivaro gebouwd gaan worden. Andere Opel-modellen zullen voorlopig uit fabrieken elders in Europa aangevoerd worden.