General Motors benoemt opnieuw vrouw aan de top

General Motors heeft Deborah Wahl benoemd tot Chief Marketing Officer. Zij is de vierde vrouw in de directie, naast CEO en Chairman Mary Barra, financieel directeur Dhivya Suryadevara en Kim Brycz die vice-president Global Human Resources is.

Voor de promotie van Wahl bestond al 55 procent van de Raad van Bestuur (Board) uit vrouwen. GM was ook het eerste autobedrijf met een vrouw als CEO en daarna tegelijkertijd een vrouw als CEO en CFO. Eén op de drie nieuwkomers die bij General Motors wereldwijd in dienst treedt is vrouw.

Wahl was tot nu toe marketingdirecteur van Cadillac. Zij neemt haar rol bij moederbedrijf GM met onmiddellijke ingang op zich. De functie van GMO was al vacant sinds Joel Ewanick in 2012 aan de kant werd geschoven wegens het verkeerd behandelen van de relaties met Manchester United.

Wahl was eerder hoofd marketing bij McDonalds en daarvoor ook bij Chrysler terwijl ze ook in marketing werkte voor de Amerikaanse activiteiten van Toyota, Mazda en Ford.

“Wahls taak is om de marketing van alle GM-merken op elkaar af te stemmen,’’ aldus Barra. GM wil minder ‘alleen maar rumoer maken’ en de marketing en reclame meer resultaatgericht aanpakken.

General Motors benoemt opnieuw vrouw aan de top - Automobielmanagement.nl

General Motors benoemt opnieuw vrouw aan de top

General Motors heeft Deborah Wahl benoemd tot Chief Marketing Officer. Zij is de vierde vrouw in de directie, naast CEO en Chairman Mary Barra, financieel directeur Dhivya Suryadevara en Kim Brycz die vice-president Global Human Resources is.

Voor de promotie van Wahl bestond al 55 procent van de Raad van Bestuur (Board) uit vrouwen. GM was ook het eerste autobedrijf met een vrouw als CEO en daarna tegelijkertijd een vrouw als CEO en CFO. Eén op de drie nieuwkomers die bij General Motors wereldwijd in dienst treedt is vrouw.

Wahl was tot nu toe marketingdirecteur van Cadillac. Zij neemt haar rol bij moederbedrijf GM met onmiddellijke ingang op zich. De functie van GMO was al vacant sinds Joel Ewanick in 2012 aan de kant werd geschoven wegens het verkeerd behandelen van de relaties met Manchester United.

Wahl was eerder hoofd marketing bij McDonalds en daarvoor ook bij Chrysler terwijl ze ook in marketing werkte voor de Amerikaanse activiteiten van Toyota, Mazda en Ford.

“Wahls taak is om de marketing van alle GM-merken op elkaar af te stemmen,’’ aldus Barra. GM wil minder ‘alleen maar rumoer maken’ en de marketing en reclame meer resultaatgericht aanpakken.