Streetscooter wil nu Chinese markt veroveren

De Duitse fabrikant van elektrische bestelwagens Streetscooter gaat samen met de Chinese autofabrikant Chery Holding dergelijke elektrische voertuigen bouwen en verkopen voor de Chinese markt en een aantal andere landen.

Het gezamenlijke project omvat de plaatselijke fabricage, nationale verkopen en service van de autootjes, aldus het memorandum of understanding dat beide partijen hebben getekend. De Streetscooter zal geleidelijk in China worden ingevoerd. Massaproductie moet beginnen in 2021 met een aanvankelijke capaciteit van 100.000 stuks per jaar. De bedrijven richten ook een centrum voor onderzoek en ontwikkeling op dat zich richt om componenten, technologie, vehikel-architectuur en ontwerp, autonome logistiek en energie-oplossingen.

Streetscooter, nog altijd een dochterbedrijf van Deutsche Post, sloot eerder al een strategische samenwerking met de Japanse logistieke dienstverlener Yamato. “Deze nieuwe overeenkomst is een mijlpaal in het nog korte bestaan van ons bedrijf,” zegt CEO Jőrg Sommer. “We zijn heel blij met de komende samenwerking met Chery en deze kans om de grootste markt voor elektrische kleine bestelwagens ter wereld voor ons te openen. Streetscooter is nu aanwezig in Japan en China, de twee belangrijkste internationale economieën in Azië.”

Reacties

[…] zelf nog laaiend enthousiast over de groeikansen gezien de opkomst van elektrische mobiliteit. Deutsche Post ging toen op zoek naar een grote partner, liefst met auto-ervaring, om de Streetscooter op de stoten in de vaart der volkeren. Op een […]

Geplaatst door: Automobielmanagement.nl > Deutsche Post stopt met Streetscooter op
Streetscooter wil nu Chinese markt veroveren - Automobielmanagement.nl

Streetscooter wil nu Chinese markt veroveren

De Duitse fabrikant van elektrische bestelwagens Streetscooter gaat samen met de Chinese autofabrikant Chery Holding dergelijke elektrische voertuigen bouwen en verkopen voor de Chinese markt en een aantal andere landen.

Het gezamenlijke project omvat de plaatselijke fabricage, nationale verkopen en service van de autootjes, aldus het memorandum of understanding dat beide partijen hebben getekend. De Streetscooter zal geleidelijk in China worden ingevoerd. Massaproductie moet beginnen in 2021 met een aanvankelijke capaciteit van 100.000 stuks per jaar. De bedrijven richten ook een centrum voor onderzoek en ontwikkeling op dat zich richt om componenten, technologie, vehikel-architectuur en ontwerp, autonome logistiek en energie-oplossingen.

Streetscooter, nog altijd een dochterbedrijf van Deutsche Post, sloot eerder al een strategische samenwerking met de Japanse logistieke dienstverlener Yamato. “Deze nieuwe overeenkomst is een mijlpaal in het nog korte bestaan van ons bedrijf,” zegt CEO Jőrg Sommer. “We zijn heel blij met de komende samenwerking met Chery en deze kans om de grootste markt voor elektrische kleine bestelwagens ter wereld voor ons te openen. Streetscooter is nu aanwezig in Japan en China, de twee belangrijkste internationale economieën in Azië.”

Reacties

[…] zelf nog laaiend enthousiast over de groeikansen gezien de opkomst van elektrische mobiliteit. Deutsche Post ging toen op zoek naar een grote partner, liefst met auto-ervaring, om de Streetscooter op de stoten in de vaart der volkeren. Op een […]

Geplaatst door: Automobielmanagement.nl > Deutsche Post stopt met Streetscooter op