Lamborghini staat in de etalage

De Volkswagen Groep wil Lamborghini, dat officieel valt onder Audi, verkopen of apart naar de beurs brengen. De Duitse autobouwer hoopt daarmee weer een paar miljard op te halen die het goed kan gebruiken voor de hoge investeringen in elektrische auto’s.

Lamborghini staat in de etalage

Volkswagen AG heeft eerder in de Vision 2030 aangegeven dat het zich meer wil concentreren op de hoofdmerken VW, Audi en Porsche. Mogelijk worden Seat en Skoda daar ook nog toe gerekend maar Bentley, Lamborghini of motormerk Ducati vallen in zo’n visie
duidelijk buiten de boot. Daarom werkt de groep nu aan het afstoten van de Italiaanse fabrikant van supercars, zeggen anonieme bronnen tegen persbureau Bloomberg.

CEO Herbert Diess zou daarbij het voorbeeld voor ogen hebben van Ferrari dat uitstekend draait en de beurswaarde ook voortdurend ziet toenemen na de ‘spin-off’ van Fiat Chrysler Automobiles. Een nieuwe eigenaar of geld van de beurs zou Lamborghini in staat stellen
nieuwe modellen te ontwikkelen, iets waar het nu binnen de VW Groep niet altijd de middelen voor krijgt.

Lamborghini staat in de etalage - Automobielmanagement.nl

Lamborghini staat in de etalage

De Volkswagen Groep wil Lamborghini, dat officieel valt onder Audi, verkopen of apart naar de beurs brengen. De Duitse autobouwer hoopt daarmee weer een paar miljard op te halen die het goed kan gebruiken voor de hoge investeringen in elektrische auto’s.

Lamborghini staat in de etalage

Volkswagen AG heeft eerder in de Vision 2030 aangegeven dat het zich meer wil concentreren op de hoofdmerken VW, Audi en Porsche. Mogelijk worden Seat en Skoda daar ook nog toe gerekend maar Bentley, Lamborghini of motormerk Ducati vallen in zo’n visie
duidelijk buiten de boot. Daarom werkt de groep nu aan het afstoten van de Italiaanse fabrikant van supercars, zeggen anonieme bronnen tegen persbureau Bloomberg.

CEO Herbert Diess zou daarbij het voorbeeld voor ogen hebben van Ferrari dat uitstekend draait en de beurswaarde ook voortdurend ziet toenemen na de ‘spin-off’ van Fiat Chrysler Automobiles. Een nieuwe eigenaar of geld van de beurs zou Lamborghini in staat stellen
nieuwe modellen te ontwikkelen, iets waar het nu binnen de VW Groep niet altijd de middelen voor krijgt.