Hij denkt daarbij zowel aan investeerders of andere financiële partners als aan bedrijven die nieuwe diensten in kunnen brengen. “Klanten willen een brede keus uit verschillende merken.”
BMW en Daimler hebben een 50/50 joint-venture op het gebied van autodelen, parkeerdiensten en oplaadmogelijkheden. In die ondernemingen zijn Car2Go van Daimler en BMW’s DriveNow, ParkNow en ChargeNow samengevoegd. Dat het niet allemaal koek en ei
is binnen de JV bleek vorige maand toen directeur Daniela Gerd plotseling haar biezen pakte. Volgens bronnen zou daar een meningsverschil over de vereiste investeringen aan ten grondslag liggen.
Zipse stelde ook dat BMW graag de kroon als grootste leverancier van luxe personenauto’s eens een keer over zou willen nemen van Mercedes-Benz. Hij vertelde er echter niet bij wanneer hij dat doel eindelijk eens hoopt te verwezenlijken. “Uiteraard moet ons doel als
BMW zijn om nummer één te worden. Maar daarbij draait het niet alleen om het aantal verkochte auto’s.”