De XC60 was opnieuw het beste verkochte model gevolgd door de XC40 en de XC90. Ook de grotere V60 Estate en V60 Cross Country leverden een bijdrage aan de groei. Over de eerste elf maanden van dit jaar staat de stand bij Volvo Cars op 631.213 verkochte auto’s, dat is bijna 50.000 meer dan een jaar eerder. Met een beetje geluk lijkt de 700.000 voor heel 2019 daarmee in zicht te komen.

Net als veel andere Westerse merken kon ook Volvo Cars in China flinke winst boeken. Het merk verkocht daar in november 14.502 auto’s, dat is bijna 28 procent meer dan een jaar eerder. Ook in de Verenigde Staten blijven de Zweden in trek met een groei van ruim 17 procent naar 9.635 auto’s.

Daling in NL

In Europa liep het wat meer bescheiden met ruim vijf procent toename naar 29.261 auto’s waarbij Duitsland een groei van 20 procent liet zien. In ons land verkocht Volvo in november 1.215 nieuwe auto’s terwijl dat er een jaar eerder 1.381 waren, een daling met 12 procent dus. Hier doet de XC40 het ’t beste met 345 stuks. Over de eerste elf maanden staat Volvo Cars in Nederland op 15.817 verkochte auto’s, dat is precies 34 meer dan een jaar geleden.