VW praat toch weer met Duitse consumentenbond

Volkswagen Groep zit toch weer om de tafel met de Duitse consumentenorganisatie Bundesverband der Verbraucherzentralen (vzbv). Het bedrijf wil een oplossing vinden voor de schadeclaim die vzbv namens ruim 400.000 gedupeerde dieselrijders heeft ingediend. Beide partijen hebben ingestemd met de suggestie van de rechtbank in Braunschweig om onder leiding van een bemiddelaar verder te praten.

Kosten dieselgate aftrekpost voor Duitse belastingen

Vorige week liep Volkswagen Groep weg bij het overleg omdat de advocaten van de consumentenbond bovenop de vergoeding voor de autobezitters ook nog eens 50 miljoen aan honorarium opeisten. VW noemde die eis buitensporig en zonder enige grond. De Raad van Bestuur van Volkswagen Groep besloot vervolgens de dieselbezitters zelf in totaal 830 miljoen aan schadevergoeding te bieden. De vzbv wees op haar beurt met de beschuldigende vinger naar de vertegenwoordigers van het autobedrijf.

Massaclaim

Maar de rechters in Braunschweig die de massaclaim (‘class action’) behandelen, willen dat die ruzie stopt en dat er verder onderhandeld wordt. Met zo’n minnelijke schikking moet een langdurige juridische strijd voor een reeks rechterlijke instanties worden vermeden. Uitstel zou er ook toe leiden dat de waarde van de betrokken dieselauto’s sterk vermindert waardoor de bezitters ook minder schadevergoeding zouden kunnen krijgen.

VW praat toch weer met Duitse consumentenbond - Automobielmanagement.nl

VW praat toch weer met Duitse consumentenbond

Volkswagen Groep zit toch weer om de tafel met de Duitse consumentenorganisatie Bundesverband der Verbraucherzentralen (vzbv). Het bedrijf wil een oplossing vinden voor de schadeclaim die vzbv namens ruim 400.000 gedupeerde dieselrijders heeft ingediend. Beide partijen hebben ingestemd met de suggestie van de rechtbank in Braunschweig om onder leiding van een bemiddelaar verder te praten.

Kosten dieselgate aftrekpost voor Duitse belastingen

Vorige week liep Volkswagen Groep weg bij het overleg omdat de advocaten van de consumentenbond bovenop de vergoeding voor de autobezitters ook nog eens 50 miljoen aan honorarium opeisten. VW noemde die eis buitensporig en zonder enige grond. De Raad van Bestuur van Volkswagen Groep besloot vervolgens de dieselbezitters zelf in totaal 830 miljoen aan schadevergoeding te bieden. De vzbv wees op haar beurt met de beschuldigende vinger naar de vertegenwoordigers van het autobedrijf.

Massaclaim

Maar de rechters in Braunschweig die de massaclaim (‘class action’) behandelen, willen dat die ruzie stopt en dat er verder onderhandeld wordt. Met zo’n minnelijke schikking moet een langdurige juridische strijd voor een reeks rechterlijke instanties worden vermeden. Uitstel zou er ook toe leiden dat de waarde van de betrokken dieselauto’s sterk vermindert waardoor de bezitters ook minder schadevergoeding zouden kunnen krijgen.