Opel heeft via de PSA-organisatie een ingang in het land van de rijzende zon. PSA heeft hier een bescheiden jaarafzet van iets meer dan vijftienduizend stuks, in een markt van ruim vijf miljoen jaarlijks. In de komende maanden bouwt het merk een dealernetwerk op met vestigingen in de belangrijkste Japanse steden. In 2023 wil Opel in tachtig procent van het Japanse verzorgingsgebied aanwezig zijn.

Uithangbord

Midden jaren negentig was Opel het succesvolle uithangbord van GM in Japan. Tien jaar later was er nog maar weinig over van het Duits/Amerikaanse merk. CEO Michael Lohscheller: “De Japanse automarkt is een van de grootste ter wereld en Opel heeft er een uitstekende reputatie. Dat wij terugkomen in Japan is een belangrijke stap om onze winstgevende export verder te laten groeien.” Zowel de Corsa als de Combo Tour worden ook elektrisch geleverd, de Grandland X als plug-in. Het is nog de vraag of de Corsa onder deze naam op de Japanse markt wordt gebracht.