Ondanks coronacrisis: productie Polestar 2 van start in China

Polestar is gestart met de productie van de Polestar 2 in Luqiao, China. Volgens Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, een bijzondere gebeurtenis, helemaal nu er tijdens de coronacrisis juist wereldwijd fabrieken op slot zijn gegaan.

Ondanks coronacrisis: productie Polestar 2 van start in China

De Polestar 2 is een vijfdeurs fastback en is de eerste elektrische auto die in de fabriek in Luqiao wordt gebouwd. Thomas Ingenlath, CEO van Polestar: “De wereld staat op z’n kop door de coronavirus-pandemie. We starten met de productie onder uitdagende omstandigheden en hebben een sterke focus op de gezondheid en veiligheid van onze mensen. Dit is een geweldige prestatie en het resultaat van enorme inspanningen van zowel de teams in de fabriek als daarbuiten in de leveranciersketen. In onze fabriek in Luqiao kunnen we direct vanaf het begin de Polestar 2 bouwen volgens hoge bouw- en kwaliteitsnormen.”

Hoe goed is de elektrische Opel Corsa-e?

De zesde generatie Opel Corsa staat op een zogeheten ‘multi-energy platform’. Dat wil zeggen dat Opel de Corsa kan aanbieden met diverse aandrijflijnen, zoals benzine en diesel. Voor het eerst is er ook een volledig elektrische Opel Corsa: de Corsa-e. Van de Peugeot e-208, Peugeot e-2008 en DS 3 Crossback E-Tense – die dezelfde techniek en batterij hebben – is deze Opel Corsa-e aanzienlijk voordeliger. Maakt dat van de nieuwe Opel Corsa-e ook de beste aankoop?

Je moet goed kijken hoor, om een Opel Corsa-e eruit te pikken. Er zijn twee belangrijke kenmerken: er staat een kleintje ‘e’-tje aan beide kanten op de B-stijl en op de achterklep staat de aanduiding Corsa-e. Je zou ook naar de speciaal ontworpen aero-wielen kunnen kijken die helpen met het verlagen van de luchtweerstand. Maar voor de rest oogt de Opel Corsa-e als een doodnormale Corsa.

‘Er komt een Lexus-versie van de nieuwe Mirai’

Tijdens een dealerpresentatie in de Verenigde Staten hebben Toyota en Lexus een zogeheten ‘model launch timeline’ getoond. De foto maakt veel duidelijk over de toekomstplannen van beide merken. Lexus komt bijvoorbeeld met een model op basis van de nieuwe Toyota Mirai. Maar er is meer nieuws.

Een nieuwe generatie Lexus IS staat bijvoorbeeld voor 2021 op de rol. Daarnaast komt Lexus binnen twee jaar met een gloednieuwe Lexus NX, gebouwd op het nieuwe TNGA-K-platform. Een nieuwe Lexus RX staat voor 2023 op de planning.

Elektrische Porsche 911? Niet voor 2030

Een volledig elektrische Porsche 911 is voorlopig nog lang geen werkelijkheid. Volgens Frank-Steffen Walliser – verantwoordelijk voor de 911- en 718-familie – moet de 911 het in ieder geval tot 2030 nog zonder stellen, meldt hij aan AutoCar.

“De 911 is de laatste Porsche die elektrisch wordt. Hij komt hopelijk na mijn pensionering, want dan ben ik niet meer verantwoordelijk. Ik zal vechten om de 911 zijn benzinemotor te laten behouden”, zegt Walliser overtuigend.

Bron: ZERauto.nl

Ondanks coronacrisis: productie Polestar 2 van start in China - Automobielmanagement.nl

Ondanks coronacrisis: productie Polestar 2 van start in China

Polestar is gestart met de productie van de Polestar 2 in Luqiao, China. Volgens Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, een bijzondere gebeurtenis, helemaal nu er tijdens de coronacrisis juist wereldwijd fabrieken op slot zijn gegaan.

Ondanks coronacrisis: productie Polestar 2 van start in China

De Polestar 2 is een vijfdeurs fastback en is de eerste elektrische auto die in de fabriek in Luqiao wordt gebouwd. Thomas Ingenlath, CEO van Polestar: “De wereld staat op z’n kop door de coronavirus-pandemie. We starten met de productie onder uitdagende omstandigheden en hebben een sterke focus op de gezondheid en veiligheid van onze mensen. Dit is een geweldige prestatie en het resultaat van enorme inspanningen van zowel de teams in de fabriek als daarbuiten in de leveranciersketen. In onze fabriek in Luqiao kunnen we direct vanaf het begin de Polestar 2 bouwen volgens hoge bouw- en kwaliteitsnormen.”

Hoe goed is de elektrische Opel Corsa-e?

De zesde generatie Opel Corsa staat op een zogeheten ‘multi-energy platform’. Dat wil zeggen dat Opel de Corsa kan aanbieden met diverse aandrijflijnen, zoals benzine en diesel. Voor het eerst is er ook een volledig elektrische Opel Corsa: de Corsa-e. Van de Peugeot e-208, Peugeot e-2008 en DS 3 Crossback E-Tense – die dezelfde techniek en batterij hebben – is deze Opel Corsa-e aanzienlijk voordeliger. Maakt dat van de nieuwe Opel Corsa-e ook de beste aankoop?

Je moet goed kijken hoor, om een Opel Corsa-e eruit te pikken. Er zijn twee belangrijke kenmerken: er staat een kleintje ‘e’-tje aan beide kanten op de B-stijl en op de achterklep staat de aanduiding Corsa-e. Je zou ook naar de speciaal ontworpen aero-wielen kunnen kijken die helpen met het verlagen van de luchtweerstand. Maar voor de rest oogt de Opel Corsa-e als een doodnormale Corsa.

‘Er komt een Lexus-versie van de nieuwe Mirai’

Tijdens een dealerpresentatie in de Verenigde Staten hebben Toyota en Lexus een zogeheten ‘model launch timeline’ getoond. De foto maakt veel duidelijk over de toekomstplannen van beide merken. Lexus komt bijvoorbeeld met een model op basis van de nieuwe Toyota Mirai. Maar er is meer nieuws.

Een nieuwe generatie Lexus IS staat bijvoorbeeld voor 2021 op de rol. Daarnaast komt Lexus binnen twee jaar met een gloednieuwe Lexus NX, gebouwd op het nieuwe TNGA-K-platform. Een nieuwe Lexus RX staat voor 2023 op de planning.

Elektrische Porsche 911? Niet voor 2030

Een volledig elektrische Porsche 911 is voorlopig nog lang geen werkelijkheid. Volgens Frank-Steffen Walliser – verantwoordelijk voor de 911- en 718-familie – moet de 911 het in ieder geval tot 2030 nog zonder stellen, meldt hij aan AutoCar.

“De 911 is de laatste Porsche die elektrisch wordt. Hij komt hopelijk na mijn pensionering, want dan ben ik niet meer verantwoordelijk. Ik zal vechten om de 911 zijn benzinemotor te laten behouden”, zegt Walliser overtuigend.

Bron: ZERauto.nl