Bij de Duitse merken is sprake van een ‘bandbreedte’ van -21 procent voor Mini tot -84 procent voor Smart. Bij de buitenlandse fabrikanten kon Subaru als enige een plusje boeken en wel van 1,6 procent. Dat Japanse merk heeft echter maar een marktaandeel van 0,2 procent. Verder variëren de dalingen bij de niet-Duitse merken van bijna drie procent voor Lexus tot 63 procent voor Alfa Romeo. Betere prestaties komen van Skoda, Seat en Fiat maar hun aandeel blijft in de enkele cijfers.Volkswagen blijft op afstand het grootste automerk in Duitsland met een marktaandeel van 18,9 procent.

Aandeel hybride en elektrisch neemt toe

Ondanks de malaise konden elektrische en hybride auto’s hun opmars ook in Duitsland voortzetten. Zo werden er met 28.735 exemplaren 62 procent meer hybride modellen verkocht dan in maart 2019 terwijl de verkopen van elektrische auto’s met 10.329 stuks 56 procent hoger uitkwamen. Het aandeel benzineauto’s lag bij de totale nieuwverkopen in maart op precies 50 procent terwijl diesel nu bijna 32 procent van de Duitse automarkt voor haar rekening neemt.