Lohscheller is er in geslaagd van Opel en het Britse zustermerk Vauxhall weer een succesnummer te maken. Toen PSA het bedrijf in de zomer van 2017 overnam van General Motors wankelde Opel/Vauxhall op de rand van de afgrond. Vorig jaar draaide het Duits/Britse autobedrijf echter weer een winst van 1,1 miljard euro en werd een in de autowereld van vandaag uitstekende marge van 6,5 procent gedraaid. Die resultaten komen liefst zeven jaar eerder dan waar PSA eerder van uit durfde te gaan.
Lohscheller mag dan bijna twee miljoen verdienen, hij is daarmee toch nog maar één van de slechtst verdiende Duitse autobazen. Herbert Diess strijkt als CEO van de Volkswagen Groep 8,4 miljoen op, Ola Källenius is bij Daimler goed voor 3,5 miljoen en ook Oliver Zipse krijgt bij BMW rond de 3,5 miljoen. De eerlijkheid gebiedt daarbij te zeggen dat Volkswagen Groep met een omzet van 250 miljard euro wel een schaal of wat groter is dan Opel/Vauxhall samen.