Over de eerste vier maanden komt de daling van de Franse autoverkopen daarmee uit op 48 procent. Omdat de zaken in januari, februari en een deel van maart normaal verliepen, konden er in deze periode alles bij elkaar 386.000 nieuwe personenauto’s worden afgeleverd. Bij bestelwagens tot 5,1 ton bedroeg de terugval in Frankrijk in april 84 procent naar net 7.000 voertuigen. Die markt is daarmee in de eerste vier maanden met 42 procent ingezakt.

Beperkte versoepeling

De Franse auto-industrie ziet door een beperkte versoepeling van de coronamaatregelen na 20 april echter wel weer een lichte opleving, meldt het Comité des Constructeurs Français d’Automobiles (CCFA). De door die organisatie gepubliceerde merkenlijst laat in april een groot aantal minnen van rond de 100 procent zien. Dat geldt bijvoorbeeld voor vrijwel alle Japanse merken, voor Hyundai en Kia maar ook voor Mercedes-Benz, Fiat, Seat, Jaguar en Land Rover. De luxe merken als Bentley, Lamborghini en Maserati verkochten helemaal niets aan Franse klanten.