Ferrari levert ondanks crisis meer auto’s af

Ferrari heeft ondanks de coronacrisis en tijdelijk gesloten fabrieken kans gezien in het eerste kwartaal 2.738 automobielen af te leveren, dat is vijf procent meer dan een jaar eerder. De nettowinst daalde echter met acht procent naar 166 miljoen terwijl de omzet met 932 miljoen nauwelijks lager was dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Gezien de aanhoudende crisis heeft Ferrari de verwachtingen voor heel 2020 wel naar beneden bijgesteld hoewel het bedrijf er nog altijd van uitgaat winst te kunnen maken.

Regionale cijfers

De gevolgen van de crisis zijn duidelijk af te lezen in de regionale cijfers. In China, Hong Kong en Taiwan werden niet meer dan 37 Ferrari’s afgeleverd terwijl dat er een jaar eerder nog 328 waren. Dat had echter ook te maken met het feit dat veel auto’s in China om belastingredenen bewust in de laatste paar weken van 2019 werden afgeleverd. In Europa liep de afzet op van 1.209 auto’s in Q1 vorig jaar naar 1.516 dit jaar. Ook in Noord-Amerika was nog sprake van groei met 750 afgeleverde wagens vergeleken met 720 vorig jaar.

Motoren

Ferrari meldt verder dat de omzet aan verkochte motoren flink lager is uitgekomen door de scherpe daling van de productie bij Maserati. Ook de verkopen van sponsoractiviteiten en merkmerchandise liepen flink terug, vooral door het stopzetten van de Formule 1 races en de sluiting van het eigen Ferrari-museum. Zoals altijd geeft de directie van het Italiaanse supercar merk geen verdere toelichting bij de kwartaalcijfers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ferrari levert ondanks crisis meer auto’s af - Automobielmanagement.nl

Ferrari levert ondanks crisis meer auto’s af

Ferrari heeft ondanks de coronacrisis en tijdelijk gesloten fabrieken kans gezien in het eerste kwartaal 2.738 automobielen af te leveren, dat is vijf procent meer dan een jaar eerder. De nettowinst daalde echter met acht procent naar 166 miljoen terwijl de omzet met 932 miljoen nauwelijks lager was dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Gezien de aanhoudende crisis heeft Ferrari de verwachtingen voor heel 2020 wel naar beneden bijgesteld hoewel het bedrijf er nog altijd van uitgaat winst te kunnen maken.

Regionale cijfers

De gevolgen van de crisis zijn duidelijk af te lezen in de regionale cijfers. In China, Hong Kong en Taiwan werden niet meer dan 37 Ferrari’s afgeleverd terwijl dat er een jaar eerder nog 328 waren. Dat had echter ook te maken met het feit dat veel auto’s in China om belastingredenen bewust in de laatste paar weken van 2019 werden afgeleverd. In Europa liep de afzet op van 1.209 auto’s in Q1 vorig jaar naar 1.516 dit jaar. Ook in Noord-Amerika was nog sprake van groei met 750 afgeleverde wagens vergeleken met 720 vorig jaar.

Motoren

Ferrari meldt verder dat de omzet aan verkochte motoren flink lager is uitgekomen door de scherpe daling van de productie bij Maserati. Ook de verkopen van sponsoractiviteiten en merkmerchandise liepen flink terug, vooral door het stopzetten van de Formule 1 races en de sluiting van het eigen Ferrari-museum. Zoals altijd geeft de directie van het Italiaanse supercar merk geen verdere toelichting bij de kwartaalcijfers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding