Gezien de aanhoudende crisis heeft Ferrari de verwachtingen voor heel 2020 wel naar beneden bijgesteld hoewel het bedrijf er nog altijd van uitgaat winst te kunnen maken.
Regionale cijfers
De gevolgen van de crisis zijn duidelijk af te lezen in de regionale cijfers. In China, Hong Kong en Taiwan werden niet meer dan 37 Ferrari’s afgeleverd terwijl dat er een jaar eerder nog 328 waren. Dat had echter ook te maken met het feit dat veel auto’s in China om belastingredenen bewust in de laatste paar weken van 2019 werden afgeleverd. In Europa liep de afzet op van 1.209 auto’s in Q1 vorig jaar naar 1.516 dit jaar. Ook in Noord-Amerika was nog sprake van groei met 750 afgeleverde wagens vergeleken met 720 vorig jaar.
Motoren
Ferrari meldt verder dat de omzet aan verkochte motoren flink lager is uitgekomen door de scherpe daling van de productie bij Maserati. Ook de verkopen van sponsoractiviteiten en merkmerchandise liepen flink terug, vooral door het stopzetten van de Formule 1 races en de sluiting van het eigen Ferrari-museum. Zoals altijd geeft de directie van het Italiaanse supercar merk geen verdere toelichting bij de kwartaalcijfers.