Mitsubishi ziet winst met 89 procent kelderen

Mitsubishi heeft de operationele winst in het afgelopen boekjaar met 89 procent zien inzakken naar omgerekend 108 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan een verlies van 220 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2020. Het aantal verkochte auto’s daalde over het hele boekjaar met negen procent naar 1,13 miljoen.

Vanwege de slechte resultaten wil Mitsubishi de komende twee jaar 20 procent op de kosten besparen. Mitsubishi heeft tegelijk berichten bevestigd dat het zich in de alliantie met Nissan en Renault vooral zal concentreren op de Aziatische landen. Nu is dat met rond een kwart van de verkopen al de belangrijkste regio voor het merk. “Voor het coronavirus toesloeg waren we al aan het kijken naar slecht presterende regio’s en autosegmenten waar we onze aanwezigheid zouden kunnen terugdraaien.”

Versnellen

Met de pandemie zal Mitsubishi die veranderingen versnellen. “Teneinde concurrerend te blijven in een post-coronavirus markt dienen we onmiddellijk het gebied waar we ons op focussen te beperken tot die regio’s en segmenten waar we het uitstekend doen,’’ aldus CEO Takao Kato. Hij zal samen met zijn collega’s van Nissan en Renault op 27 mei de verdere strategische plannen en toekomst van de alliantie toelichten.

Mitsubishi ziet winst met 89 procent kelderen - Automobielmanagement.nl

Mitsubishi ziet winst met 89 procent kelderen

Mitsubishi heeft de operationele winst in het afgelopen boekjaar met 89 procent zien inzakken naar omgerekend 108 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan een verlies van 220 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2020. Het aantal verkochte auto’s daalde over het hele boekjaar met negen procent naar 1,13 miljoen.

Vanwege de slechte resultaten wil Mitsubishi de komende twee jaar 20 procent op de kosten besparen. Mitsubishi heeft tegelijk berichten bevestigd dat het zich in de alliantie met Nissan en Renault vooral zal concentreren op de Aziatische landen. Nu is dat met rond een kwart van de verkopen al de belangrijkste regio voor het merk. “Voor het coronavirus toesloeg waren we al aan het kijken naar slecht presterende regio’s en autosegmenten waar we onze aanwezigheid zouden kunnen terugdraaien.”

Versnellen

Met de pandemie zal Mitsubishi die veranderingen versnellen. “Teneinde concurrerend te blijven in een post-coronavirus markt dienen we onmiddellijk het gebied waar we ons op focussen te beperken tot die regio’s en segmenten waar we het uitstekend doen,’’ aldus CEO Takao Kato. Hij zal samen met zijn collega’s van Nissan en Renault op 27 mei de verdere strategische plannen en toekomst van de alliantie toelichten.