Britse autoproductie op dieptepunt

In Britse autofabrieken zijn in april 197 nieuwe personenauto’s van de band gerold, het laagste aantal sinds de Tweede Wereldoorlog. In dezelfde maand in 2019 waren het er 70.971 zodat sprake is van een daling met 99,7 procent. Die productie in april 2019 was zelfs al laag omdat veel fabrieken in die maand deels stil lagen vanwege de toen nog verwachte Brexit.

De meeste fabrieken hebben het grootste deel van mei stilgelegen vanwege de in Groot-Brittannië geldende strikte corona lockdown. Hoewel enkele locaties tegen het eind van de maand weer mondjesmaat zijn gaan draaien, werden er toen nog geen complete auto’s gefabriceerd. Wel zijn er op bepaalde productielijnen in totaal 711.500 mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen alsmede onderdelen voor beademingsapparatuur gemaakt.

Coronabeperkingen

De Britse showrooms en werkplaatsen zijn sinds 1 juni weer open. Ze moeten zich echter wel aan strikte coronabeperkingen houden. Directeur Mike Hawes van de SMMT: “Hoewel de cijfers over april natuurlijk niet als een verrassing komen, is het wel een indicatie voor de ontzettende uitdaging waar de sector voor staat. In april is er geen omzet gedraaid. De fabrikanten komen langzaam weer tot leven in een erg onzekere wereld. De productie weer opvoeren is een stapsgewijs proces dus we hebben de overheid nodig om deze fundamenteel sterke industrie weer te laten versnellen.’’

Het aantal in Groot-Brittannië gebouwde nieuwe bestelwagens kwam in april 2020 zelfs niet hoger uit dan 15.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Britse autoproductie op dieptepunt - Automobielmanagement.nl

Britse autoproductie op dieptepunt

In Britse autofabrieken zijn in april 197 nieuwe personenauto’s van de band gerold, het laagste aantal sinds de Tweede Wereldoorlog. In dezelfde maand in 2019 waren het er 70.971 zodat sprake is van een daling met 99,7 procent. Die productie in april 2019 was zelfs al laag omdat veel fabrieken in die maand deels stil lagen vanwege de toen nog verwachte Brexit.

De meeste fabrieken hebben het grootste deel van mei stilgelegen vanwege de in Groot-Brittannië geldende strikte corona lockdown. Hoewel enkele locaties tegen het eind van de maand weer mondjesmaat zijn gaan draaien, werden er toen nog geen complete auto’s gefabriceerd. Wel zijn er op bepaalde productielijnen in totaal 711.500 mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen alsmede onderdelen voor beademingsapparatuur gemaakt.

Coronabeperkingen

De Britse showrooms en werkplaatsen zijn sinds 1 juni weer open. Ze moeten zich echter wel aan strikte coronabeperkingen houden. Directeur Mike Hawes van de SMMT: “Hoewel de cijfers over april natuurlijk niet als een verrassing komen, is het wel een indicatie voor de ontzettende uitdaging waar de sector voor staat. In april is er geen omzet gedraaid. De fabrikanten komen langzaam weer tot leven in een erg onzekere wereld. De productie weer opvoeren is een stapsgewijs proces dus we hebben de overheid nodig om deze fundamenteel sterke industrie weer te laten versnellen.’’

Het aantal in Groot-Brittannië gebouwde nieuwe bestelwagens kwam in april 2020 zelfs niet hoger uit dan 15.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding