Japanse merken groeien met dubbele cijfers op Chinese automarkt

De gunstige berichten over de autoverkopen in China na de coronacrisis houden onverminderd aan. Toyota en Mazda hebben in mei de verkopen daar met dubbele cijfers zien toenemen en ook Nissan laat een flinke groei zien. Honda noteert een bescheiden min na fors hogere verkopen in april.

Nissan stapt uit Alliance-fonds Amsterdam

Mazda was in mei koploper. Het merk verkocht in de afgelopen maand in China met 22.886 exemplaren 32 procent meer auto’s dan een jaar eerder. Toch lopen de verkopen daarmee over de eerste vijf maanden van dit jaar nog 12 procent achter op die van vorig jaar. Toyota, één van de grootste buitenlandse merken in China, deed het ook uitstekend met in mei met 166.300 verkochte auto’s, een toename met twintig procent. Bij Toyota staat de teller over de afgelopen vijf maanden nog maar een kleine acht procent lager dan in dezelfde periode in 2019.

Zware klappen

Nissan zag de Chinese verkopen in mei met bijna zeven procent toenemen naar 130.016 exemplaren. Omdat vooral Nissan begin dit jaar zware klappen kreeg verkocht het merk de afgelopen vijf maanden nog wel 22 procent minder dan vorig jaar. Honda is het enige Japanse merk dat in mei minder verkocht dan een jaar eerder hoewel die daling beperkt bleef tot 1,7 procent. Honda had in april echter al een groei van bijna 19 procent laten zien en staat over vijf maanden gerekend op een min van 21 procent.

Japanse merken groeien met dubbele cijfers op Chinese automarkt - Automobielmanagement.nl

Japanse merken groeien met dubbele cijfers op Chinese automarkt

De gunstige berichten over de autoverkopen in China na de coronacrisis houden onverminderd aan. Toyota en Mazda hebben in mei de verkopen daar met dubbele cijfers zien toenemen en ook Nissan laat een flinke groei zien. Honda noteert een bescheiden min na fors hogere verkopen in april.

Nissan stapt uit Alliance-fonds Amsterdam

Mazda was in mei koploper. Het merk verkocht in de afgelopen maand in China met 22.886 exemplaren 32 procent meer auto’s dan een jaar eerder. Toch lopen de verkopen daarmee over de eerste vijf maanden van dit jaar nog 12 procent achter op die van vorig jaar. Toyota, één van de grootste buitenlandse merken in China, deed het ook uitstekend met in mei met 166.300 verkochte auto’s, een toename met twintig procent. Bij Toyota staat de teller over de afgelopen vijf maanden nog maar een kleine acht procent lager dan in dezelfde periode in 2019.

Zware klappen

Nissan zag de Chinese verkopen in mei met bijna zeven procent toenemen naar 130.016 exemplaren. Omdat vooral Nissan begin dit jaar zware klappen kreeg verkocht het merk de afgelopen vijf maanden nog wel 22 procent minder dan vorig jaar. Honda is het enige Japanse merk dat in mei minder verkocht dan een jaar eerder hoewel die daling beperkt bleef tot 1,7 procent. Honda had in april echter al een groei van bijna 19 procent laten zien en staat over vijf maanden gerekend op een min van 21 procent.