Suzuki gaat Toyota’s onder eigen naam verkopen in Europa

Toyota is begonnen met de bouw van RAV4 auto’s die partner Suzuki Motor onder haar eigen merk op de markt gaat brengen in Europa. De auto’s worden gebouwd door Toyota Industries Corp in haar fabriek in Aichi, melden Japanse bronnen.

Suzuki zal de hybride SUV dit najaar in verschillende Europese landen gaan verkopen. Het merk hoopt daarmee mede te profiteren van de vele steunregelingen voor schonere auto’s die in Europa zijn afgekondigd om de gevolgen van de coronacrisis op te vangen. Ook de Corolla Wagon van Toyota zal in Europa als Suzuki worden verkocht.

Alliantie

Toyota en Suzuki werken al sinds 2016 nauw samen. In maart vorig jaar kondigden de twee Japanse autobedrijven aan te kijken naar gezamenlijke productie en productontwikkeling ‘om Toyota’s kracht op het gebied van elektrificatie te combineren met die van Suzuki op het gebied van compacte voertuigen’. Vorig jaar zomer trokken ze banden verder aan met de vorming van een alliantie. In dat kader heeft Toyota een aandelenbelang van 4,94 procent genomen in Suzuki terwijl dat bedrijf op haar beurt een klein belang in het veel grotere Toyota heeft verworven.

Suzuki gaat Toyota’s onder eigen naam verkopen in Europa - Automobielmanagement.nl

Suzuki gaat Toyota’s onder eigen naam verkopen in Europa

Toyota is begonnen met de bouw van RAV4 auto’s die partner Suzuki Motor onder haar eigen merk op de markt gaat brengen in Europa. De auto’s worden gebouwd door Toyota Industries Corp in haar fabriek in Aichi, melden Japanse bronnen.

Suzuki zal de hybride SUV dit najaar in verschillende Europese landen gaan verkopen. Het merk hoopt daarmee mede te profiteren van de vele steunregelingen voor schonere auto’s die in Europa zijn afgekondigd om de gevolgen van de coronacrisis op te vangen. Ook de Corolla Wagon van Toyota zal in Europa als Suzuki worden verkocht.

Alliantie

Toyota en Suzuki werken al sinds 2016 nauw samen. In maart vorig jaar kondigden de twee Japanse autobedrijven aan te kijken naar gezamenlijke productie en productontwikkeling ‘om Toyota’s kracht op het gebied van elektrificatie te combineren met die van Suzuki op het gebied van compacte voertuigen’. Vorig jaar zomer trokken ze banden verder aan met de vorming van een alliantie. In dat kader heeft Toyota een aandelenbelang van 4,94 procent genomen in Suzuki terwijl dat bedrijf op haar beurt een klein belang in het veel grotere Toyota heeft verworven.