“Dit is een belangrijk moment’’, zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, een uit Volvo verzelfstandigd merk dat behoort tot de Geely groep. “We zijn een stap dichterbij om de Polestar 2 bij onze allereerste klanten in Europa te krijgen. De aankomst van deze eerste lichting onderstreept hoe toegewijd we zijn aan onze klanten en dat we op schema liggen. Consumenten kunnen binnenkort zelf ervaren hoe geweldig de Polestar 2 rijdt. Zodra je z’n elektrische prestaties hebt ervaren, voelt elke andere vorm van aandrijving als een stap terug in de tijd.”

Retail

Het digital-first automerk wil ook het gezicht van automotive retail veranderen. Nog deze zomer worden in verschillende markten de Polestar Spaces uitgerold, waar consumenten ‘in contact worden gebracht met de filosofie en de producten van het merk’. De medewerkers in die ‘Spaces’ werken niet op basis van verkooppraatjes en commissie, voegt Polestar daar aan toe. “Dat alles in een inspirerende, minimalistische omgeving die is ontworpen om klanten de auto’s optimaal te laten ontdekken en testen.”