Bovendien zijn de prijzen voor onroerend goed in de Franse hoofdstad niet meer te betalen. Volgens PSA behoren die nu tot de hoogste in Europa zo niet in de wereld. Met de inkrimping geeft het autobedrijf 45.600 van de in totaal 218.000 vierkante meter bedrijfsruimte in de stad op. ‘’We gaan ons aanpassen aan de ontwikkelingen bij de plaats van de auto in de stad en ons economische model versterken,’’ aldus PSA Retail.
Mobiliteitsdiensten
Dit jaar al gaan drie vestigingen van Citroën, drie van Peugeot en nog eens één van PDS Retail dicht. Volgend jaar komen daar nog eens twee vestigingen van Peugeot en Citroën elk bij. PSA gaat een deel van de activiteiten overhevelen naar de overblijvende 25 verkooppunten die meer potentieel bieden. Daar zal ook volop geïnvesteerd worden in service en nieuwe mobiliteitsdiensten. Bovendien gaat het multimerkenbeleid daar onverminderd door zodat eind volgend jaar 80 procent van de Parijse vestigingen meerdere of alle merken van de groep onder één dak zullen voeren.