Mercedes maakt sprong van 22 procent in China

Mercedes-Benz heeft in het afgelopen kwartaal in China 207.107 voertuigen verkocht, dat is bijna 22 procent meer dan een jaar eerder. Wereldwijd werden er door Mercedes-Benz in die drie maanden 457.711 auto’s verkocht, 20 procent minder dan vorig jaar.

Marketing- en sales directeur Britta is juichend over het herstel in China: “We hadden daar het beste kwartaal ooit wat de indrukwekkende snelheid aantoont waarmee de vraag momenteel herstelt op onze grootste markt.”

Europa

In Europa gaat het voorlopig nog een stuk slechter dan in China. In het laatste kwartaal verkocht Mercedes-Benz hier 46 procent minder personenauto’s en bestelwagens. Over het eerste halfjaar komt de daling daarmee uit op 31,5 procent. In de Verenigde Staten staan de verkopen over het kwartaal op min 22 procent en over de eerste zes maanden gezien op een daling van 16 procent.

Weer open

Seeger: “Van april tot juni had het coronavirus grote gevolgen voor onze afleveringen in Europa en Noord-Amerika. Nu zijn vrijwel al onze dealers in de wereld weer open. De belangstelling van onze klanten om een auto te kopen is groot en we hebben erg positieve feedback van de vele online activiteiten.’’ Zij voegt eraan toe dat er sinds begin dit jaar meer dan vier keer zoveel plug-in hybride modellen zijn verkocht als een jaar eerder terwijl er ook veel bestellingen binnen zijn voor de xEV.

Bestelauto’s

De afzet van bestelwagens zakte met ruim een derde in naar 61.358 stuks. Over het eerste halfjaar is de verkoop van personenwagens met bijna 18 procent gedaald naar 935.089 terwijl er aan bestelwagens met 125.946 een kwart minder werden verkocht. Dochtermerk Smart had zwaar te lijden onder de overgang naar full-electric, wat leidde tot een daling van de afzet met 83 procent naar nog net 10.101 autootjes.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mercedes maakt sprong van 22 procent in China - Automobielmanagement.nl

Mercedes maakt sprong van 22 procent in China

Mercedes-Benz heeft in het afgelopen kwartaal in China 207.107 voertuigen verkocht, dat is bijna 22 procent meer dan een jaar eerder. Wereldwijd werden er door Mercedes-Benz in die drie maanden 457.711 auto’s verkocht, 20 procent minder dan vorig jaar.

Marketing- en sales directeur Britta is juichend over het herstel in China: “We hadden daar het beste kwartaal ooit wat de indrukwekkende snelheid aantoont waarmee de vraag momenteel herstelt op onze grootste markt.”

Europa

In Europa gaat het voorlopig nog een stuk slechter dan in China. In het laatste kwartaal verkocht Mercedes-Benz hier 46 procent minder personenauto’s en bestelwagens. Over het eerste halfjaar komt de daling daarmee uit op 31,5 procent. In de Verenigde Staten staan de verkopen over het kwartaal op min 22 procent en over de eerste zes maanden gezien op een daling van 16 procent.

Weer open

Seeger: “Van april tot juni had het coronavirus grote gevolgen voor onze afleveringen in Europa en Noord-Amerika. Nu zijn vrijwel al onze dealers in de wereld weer open. De belangstelling van onze klanten om een auto te kopen is groot en we hebben erg positieve feedback van de vele online activiteiten.’’ Zij voegt eraan toe dat er sinds begin dit jaar meer dan vier keer zoveel plug-in hybride modellen zijn verkocht als een jaar eerder terwijl er ook veel bestellingen binnen zijn voor de xEV.

Bestelauto’s

De afzet van bestelwagens zakte met ruim een derde in naar 61.358 stuks. Over het eerste halfjaar is de verkoop van personenwagens met bijna 18 procent gedaald naar 935.089 terwijl er aan bestelwagens met 125.946 een kwart minder werden verkocht. Dochtermerk Smart had zwaar te lijden onder de overgang naar full-electric, wat leidde tot een daling van de afzet met 83 procent naar nog net 10.101 autootjes.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding