Bij bestelwagens kon Ford haar positie als marktleider desalniettemin versterken met bijna een vol procentpunt naar 13,8 procent. Bij personenauto’s blijft het marktaandeel steken bij 5,6 procent.

De grootste Europese markt blijft Duitsland waar Ford 45.891 nieuwe voertuigen kon afleveren terwijl Ford in Groot-Brittannië in beide segmenten marktleider blijft. In ons land verkocht Ford in de eerste zes maanden 9.410 nieuwe personenauto’s. In de eerste helft van 2019 waren dat er nog 14.066 zodat Ford hier de verkopen met 33 procent zag teruglopen.

Elektrisch en hybride

Roelant de Waart, de Nederlandse vice-president marketing, sales and service bij Ford of Europe, mikt voor de komende tijd vooral op de nieuwe elektrische en hybride modellen: “De nieuwe Ford Puma en Kuga zijn prima van start gegaan waarbij de hybride varianten meer dan 50 procent van de totale verkopen uitmaken. In het derde kwartaal zetten we onze drive naar de elektrificering van het Ford gamma voort met de lancering van de nieuwe Fiesta en Focus EcoBoost hybride modellen.’’