595 miljoen euro winst voor PSA

Groupe PSA heeft de afgelopen zes maanden een nettowinst gerealiseerd van 595 miljoen euro. Dat is echter wel ruim 1,2 miljard euro minder dan een jaar eerder. De omzet kwam met 25,12 miljard euro 34,5 procent lager uit. De autodivisie draagt bijna 19,6 miljard bij aan die omzet, 35,5 procent minder dan vorig jaar.

Ondanks de scherpe daling van het aantal verkochte voertuigen is er nog altijd een positieve marge van 3,7 procent. PSA meldt verder dat er per 30 juni in het netwerk 505.000 auto’s in voorraad stonden wat een kwart minder was dan halverwege 2019.

Somberder

PSA is voor heel 2020 nog wat somberder dan de meeste concurrenten. De Franse autofabrikant verwacht dat er in Europa een kwart minder nieuwe auto’s verkocht zullen worden dan vorig jaar. In Rusland en Zuid-Amerika komt die daling naar verwachting uit op 30 procent terwijl PSA voor China nog altijd een krimp met 10 procent van de autoverkopen voorziet.

Veerkracht

Topman Carlos Tavares: “Dit resultaat toont de weerstand van de Groep. Het is een beloning voor zes jaar aanhoudend intens werk om onze veerkracht te versterken en ons break-even punt omlaag te brengen. We zijn vastberaden om in de tweede jaarhelft een stevig herstel te bereiken terwijl we de geboorte van Stellantis (het fusiebedrijf met FCA) voor het eind van het eerste kwartaal van 2021 afronden.’’

595 miljoen euro winst voor PSA - Automobielmanagement.nl

595 miljoen euro winst voor PSA

Groupe PSA heeft de afgelopen zes maanden een nettowinst gerealiseerd van 595 miljoen euro. Dat is echter wel ruim 1,2 miljard euro minder dan een jaar eerder. De omzet kwam met 25,12 miljard euro 34,5 procent lager uit. De autodivisie draagt bijna 19,6 miljard bij aan die omzet, 35,5 procent minder dan vorig jaar.

Ondanks de scherpe daling van het aantal verkochte voertuigen is er nog altijd een positieve marge van 3,7 procent. PSA meldt verder dat er per 30 juni in het netwerk 505.000 auto’s in voorraad stonden wat een kwart minder was dan halverwege 2019.

Somberder

PSA is voor heel 2020 nog wat somberder dan de meeste concurrenten. De Franse autofabrikant verwacht dat er in Europa een kwart minder nieuwe auto’s verkocht zullen worden dan vorig jaar. In Rusland en Zuid-Amerika komt die daling naar verwachting uit op 30 procent terwijl PSA voor China nog altijd een krimp met 10 procent van de autoverkopen voorziet.

Veerkracht

Topman Carlos Tavares: “Dit resultaat toont de weerstand van de Groep. Het is een beloning voor zes jaar aanhoudend intens werk om onze veerkracht te versterken en ons break-even punt omlaag te brengen. We zijn vastberaden om in de tweede jaarhelft een stevig herstel te bereiken terwijl we de geboorte van Stellantis (het fusiebedrijf met FCA) voor het eind van het eerste kwartaal van 2021 afronden.’’