Autofederatie Febiac spreekt desalniettemin van een bemoedigend begin van het tweede halfjaar omdat de Belgische autosector ‘in juli kon terugvallen op een markt die vooral gedragen werd door de particuliere klanten.’ Grootste merk bleef Volkswagen met 4.627 geregistreerde auto’s wat wel bijna acht procent minder is dan in juli 2019. Het marktaandeel van VW ligt met 10,39 procent dan ook wat lager dan vorig jaar.
Renault blijft tweede in België met 4.125 verkochte auto’s. BMW is net als in Nederland een succesnummer want dat kon met 3.738 afleveringen een sprong van 67 procent maken. Ook Dacia komt in die orde van grootste uit terwijl Porsche en Subaru de verkopen in België afgelopen maand ruim konden verdubbelen.
Febiac meldt verder dat de verkoop van motorfietsen en scooters sterk in de lift blijft. In juni werden er daarvan 3.833 op kenteken gezet, dat is bijna 40 procent meer dan vorig jaar. ‘’De Belgische invoerders van motorfietsen en scooters kunnen zo de negatieve gevolgen van de lockdown en van de onderbreking van hun commerciële activiteiten beperken tot een gecumuleerde achteruitgang met 4,5 procent ten opzichte van 2019.’’