De omzet kwam over het half jaar met 1,5 miljard euro 22 procent lager uit. Het aantal verscheepte Ferrari’s daalde in het kwartaal met bijna de helft naar 1.389 terwijl die daling over de laatste zes maanden uitkwam op 22 procent met 4.127 automobielen.
China
De daling van het aantal afleveringen en de omzet was het scherpst in China en Hong Kong maar dat kwam mede doordat veel auto’s daar nog net in 2019 waren verscheept om belastingmaatregelen voor te zijn. Verder zakten ook de opbrengsten van sponsoractiviteiten en van merchandising sterk in door het stopzetten van de Formule 1 races en van de bezoeken aan de fabrieken en het museum. Daarnaast kon Ferrari opnieuw minder motoren leveren aan Maserati.
Orderboek
Ferrari denkt over heel 2020 nog steeds uit te kunnen komen op een aangepaste winst van tussen de 600 en 700 miljoen euro. Het orderboek blijft uitstekend gevuld terwijl Ferrari door aanpassingen in de productie de achterstand van gebouwde auto’s al weer met 500 stuks heeft ingehaald.