VW neemt bestelwagenfabriek Hannover onder handen

Volkswagen voert deze zomer een grote moderniseringsslag uit bij de fabriek voor bestelwagens in Hannover. De fabriek moet daarmee geschikt gemaakt worden voor de toekomstige Bulli-modellen, vanaf volgend jaar de opvolger van de Multivan, en de elektrische ID.BUZZ die er vanaf 2022 van de band moet rollen.

In de fabriek zijn oude machines, onder andere voor de Amorak, verwijderd en nieuwe productielijnen geïnstalleerd. Ook is een oude pers die niet meer nodig is weggehaald en zijn nieuwe paintshops gebouwd. Dat alles heeft betrekking op in totaal rond de 34.000 vierkante meter werkruimte. Al met al zijn ruim 2.000 medewerkers betrokken geweest bij het verder afwerken van die veranderingen.

Josef Baumert, lid van de Raad van Bestuur van Volkswagen Commercial Vehicles: ‘’We zijn systematisch bezig met de uitvoering van onze strategie om de productie te automatiseren en digitaliseren. De fabriek in Hannover wordt volledig nieuw ingericht zodat we in de toekomst naast de succesvolle T 6.1 modellen twee andere modellen in één fabriek kunnen bouwen. Dat is een duidelijk bewijs van ons geloof in de toekomst van deze vestiging.’’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VW neemt bestelwagenfabriek Hannover onder handen - Automobielmanagement.nl

VW neemt bestelwagenfabriek Hannover onder handen

Volkswagen voert deze zomer een grote moderniseringsslag uit bij de fabriek voor bestelwagens in Hannover. De fabriek moet daarmee geschikt gemaakt worden voor de toekomstige Bulli-modellen, vanaf volgend jaar de opvolger van de Multivan, en de elektrische ID.BUZZ die er vanaf 2022 van de band moet rollen.

In de fabriek zijn oude machines, onder andere voor de Amorak, verwijderd en nieuwe productielijnen geïnstalleerd. Ook is een oude pers die niet meer nodig is weggehaald en zijn nieuwe paintshops gebouwd. Dat alles heeft betrekking op in totaal rond de 34.000 vierkante meter werkruimte. Al met al zijn ruim 2.000 medewerkers betrokken geweest bij het verder afwerken van die veranderingen.

Josef Baumert, lid van de Raad van Bestuur van Volkswagen Commercial Vehicles: ‘’We zijn systematisch bezig met de uitvoering van onze strategie om de productie te automatiseren en digitaliseren. De fabriek in Hannover wordt volledig nieuw ingericht zodat we in de toekomst naast de succesvolle T 6.1 modellen twee andere modellen in één fabriek kunnen bouwen. Dat is een duidelijk bewijs van ons geloof in de toekomst van deze vestiging.’’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding