De feitelijke productie daalde van 2.640 in de eerste helft van 2019 naar 621 nu. Het Britse bedrijf dook door alle coronaproblemen, waaronder het afgelasten van de F1-races, 128 miljoen in het rood. Door een overbruggingslening van 165 miljoen euro is er echter geen urgent liquiditeitsprobleem.

De omzetdaling komt grotendeels door de coronacrisis, maar ook door ‘de strategische beslissing om de volumes terug te draaien ter voorbereiding op de lancering van de nieuwe, flexibele, lichtgewicht voertuigarchitectuur voor de komende generatie van elektrische supercars.’ McLaren heeft daarbij de intentie uitgesproken tegen 2030 geen auto’s met een verbrandingsmotor meer te bouwen.

Vol orderboek

McLaren stelt wel dat het een vol orderboek heeft voor de komende tijd. Ook is het dealernetwerk in tact gebleven, zonder permanente sluitingen. Het Britse bedrijf durft daarom voor heel 2020 te mikken op 1.500 verkochte auto’s, wat er mogelijk nog 100 tot 200 meer kunnen worden als de markt verder aantrekt.