Toch nieuwe Mitsubishi voor Duitsland

Mitsubishi heeft aangekondigd dat het vanaf begin volgend jaar toch een nieuw model, de Eclipse Cross plug-in hybride, in Duitsland op de markt zal brengen. Het kleinste merk uit de alliantie met Renault en Nissan lijkt daarmee de eerdere mededeling dat het nieuwe modellen voor de Europese markt zal bevriezen toch weer te ontkrachten.

Mitsubishi deelde eind mei in het kader van nieuwe afspraken binnen de alliantie mee dat het zich zou gaan concentreren op landen in Zuidoost-Azië. Kort daarop kwam een kort bericht dat er geen nieuwe auto’s voor Europa meer zouden komen. Maar Kolja Rebstock, directeur van Mitsubishi Motors Deutschland, bevestigt nu tegenover vaktitel Autohaus dat er toch nog geen eind komt aan de Europese activiteiten: “Wat je bevriest kan je ook weer ontdooien.’’

Opgelucht

De komst van een nieuw model gebeurt mede na sterke aandrang van de Duitse dealers van het merk die vreesden dat Mitsubishi binnen de kortste keren op zou drogen zonder nieuwkomers. De voorzitter van de dealervereniging is dan ook ‘zeer blij en opgelucht’ met de aankondiging. Afgelopen jaar verkochten de rond 500 Duitse Mitsubishi-dealers samen rond de 55.000 auto’s, rond een derde van de totale Europese afzet.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Toch nieuwe Mitsubishi voor Duitsland - Automobielmanagement.nl

Toch nieuwe Mitsubishi voor Duitsland

Mitsubishi heeft aangekondigd dat het vanaf begin volgend jaar toch een nieuw model, de Eclipse Cross plug-in hybride, in Duitsland op de markt zal brengen. Het kleinste merk uit de alliantie met Renault en Nissan lijkt daarmee de eerdere mededeling dat het nieuwe modellen voor de Europese markt zal bevriezen toch weer te ontkrachten.

Mitsubishi deelde eind mei in het kader van nieuwe afspraken binnen de alliantie mee dat het zich zou gaan concentreren op landen in Zuidoost-Azië. Kort daarop kwam een kort bericht dat er geen nieuwe auto’s voor Europa meer zouden komen. Maar Kolja Rebstock, directeur van Mitsubishi Motors Deutschland, bevestigt nu tegenover vaktitel Autohaus dat er toch nog geen eind komt aan de Europese activiteiten: “Wat je bevriest kan je ook weer ontdooien.’’

Opgelucht

De komst van een nieuw model gebeurt mede na sterke aandrang van de Duitse dealers van het merk die vreesden dat Mitsubishi binnen de kortste keren op zou drogen zonder nieuwkomers. De voorzitter van de dealervereniging is dan ook ‘zeer blij en opgelucht’ met de aankondiging. Afgelopen jaar verkochten de rond 500 Duitse Mitsubishi-dealers samen rond de 55.000 auto’s, rond een derde van de totale Europese afzet.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding