In augustus wist Seat wereldwijd niet meer dan 31.800 nieuwe personenauto’s te verkopen, dat is een kwart minder dan in dezelfde maand vorig jaar. Over de eerste acht maanden staat de stand bij Seat, dat nog altijd sterk afhankelijk is van de Spaanse markt, met 273.400 verkochte auto’s 34 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar. Maar de Volkswagen Groep als geheel noteerde in augustus een daling van niet meer dan 6,6 procent en over de periode tot en met augustus een min van 21,5 procent. Een stuk beter dus dan Seat.
Concurrent
Skoda, vaak gezien als concurrent binnen de groep zelf, tikt augustus met 82.100 verkochte auto’s af op een min van 6,8 procent terwijl het merk Volkswagen wat personenauto’s betreft met 461.600 stuks 6,5 procent lager uitkwam. Zowel VW als Skoda houden de daling over de eerste acht maanden ook onder de 25 procent. Om het beeld compleet te maken: Audi doet het uitstekend met in augustus een daling van net 2,4 procent maar dat wordt nog afgetroefd door Porsche dat die afgelopen maand bijna acht procent méér auto’s aan de man wist te brengen.