Jonge Volkswagen-telg komt met eigen elektrische auto

Anton Piëch, één van de dertien kinderen van de legendarische Volkswagen-bestuurder Ferdinand Piëch, wil met een eigen bedrijf een luxe elektrische auto gaan bouwen. Toni noemt zijn onderneming Piëch Automotive en heeft in ieder geval al een belangrijke deskundige aangetrokken: Matthias Müller, tot anderhalf jaar geleden CEO van de Volkswagen Groep.

Müller heeft jarenlang onder de vorig jaar overleden Piëch senior gewerkt, eerst bij Audi en toen bij Volkswagen. Hij zet zich nu graag in voor het bedrijf van diens zoon. “De missie van de oprichters heeft me spontaan enthousiast gemaakt omdat ze consequenter en meer visionair is dan van de meeste start-ups die ik tijdens mijn loopbaan in de auto-industrie tegen ben gekomen.’’ Naast Müller gaan ook anderen met veel ervaring in de autowereld, zoals de van BMW afkomstige Klaus Schmidt, de start-up adviseren of zelfs besturen. De belangrijkste troef lijkt Jochen Rudat, voormalige directeur Europa van Tesla, die de verkoop voor Piëch op gaat zetten.

Revolutionair

Piëch Automotive hoopt al in 2022 een eerste model Mark Zero op de markt te brengen met een, naar eigen zeggen, revolutionaire batterijtechniek. Een prototype daarvan was al te zien op de laatste aflevering van het Autosalon van Genève in 2019. Piëch junior is daarmee nadrukkelijk van plan de concurrentie aan te gaan met Porsche en dus met de Volkswagen Groep die door zijn vader groot is gemaakt.

Jonge Volkswagen-telg komt met eigen elektrische auto - Automobielmanagement.nl

Jonge Volkswagen-telg komt met eigen elektrische auto

Anton Piëch, één van de dertien kinderen van de legendarische Volkswagen-bestuurder Ferdinand Piëch, wil met een eigen bedrijf een luxe elektrische auto gaan bouwen. Toni noemt zijn onderneming Piëch Automotive en heeft in ieder geval al een belangrijke deskundige aangetrokken: Matthias Müller, tot anderhalf jaar geleden CEO van de Volkswagen Groep.

Müller heeft jarenlang onder de vorig jaar overleden Piëch senior gewerkt, eerst bij Audi en toen bij Volkswagen. Hij zet zich nu graag in voor het bedrijf van diens zoon. “De missie van de oprichters heeft me spontaan enthousiast gemaakt omdat ze consequenter en meer visionair is dan van de meeste start-ups die ik tijdens mijn loopbaan in de auto-industrie tegen ben gekomen.’’ Naast Müller gaan ook anderen met veel ervaring in de autowereld, zoals de van BMW afkomstige Klaus Schmidt, de start-up adviseren of zelfs besturen. De belangrijkste troef lijkt Jochen Rudat, voormalige directeur Europa van Tesla, die de verkoop voor Piëch op gaat zetten.

Revolutionair

Piëch Automotive hoopt al in 2022 een eerste model Mark Zero op de markt te brengen met een, naar eigen zeggen, revolutionaire batterijtechniek. Een prototype daarvan was al te zien op de laatste aflevering van het Autosalon van Genève in 2019. Piëch junior is daarmee nadrukkelijk van plan de concurrentie aan te gaan met Porsche en dus met de Volkswagen Groep die door zijn vader groot is gemaakt.