Volkswagen deed het ondanks de ID.3 op de thuismarkt slecht met 17 procent lagere verkopen. Porsche kwam 19 procent lager uit terwijl het uit Europa verdwijnende Mitsubishi maar ook Ford in Duitsland een kwart minder auto’s verkochten dan vorig jaar oktober. De scherpste daling deed zich voor bij Mazda dat de tendens van de afgelopen tijd voortzette met nu bijna 39 procent lagere verkopen. Aan de kant van de winnaars is er een opmerkelijke eerste plaats voor Dacia dat 58 procent meer verkocht, direct gevolgd door moederbedrijf Renault met een plus van 28 procent. Het al tijden kwakkelende Opel kon nu in Duitsland 23 procent meer auto’s verkopen dan vorig jaar rond deze tijd.

Elektrisch

Duitsers registreerden de afgelopen maand 23.158 elektrische auto’s, dat is 365 procent meer dan in oktober 2019. Met marktaandeel van batterij-elektrische auto’s komt daarmee op 8,4 procent. Hybride nam, inclusief plug-ins, 22,9 procent voor haar rekening zodat het gezamenlijke marktaandeel van EV’s in Duitsland boven de 30 procent is uitgekomen.