Mitsubishi blijft in de rode cijfers

Mitsubishi Motors heeft afgelopen kwartaal een verlies geleden van 236 miljoen euro terwijl het in dezelfde periode vorig jaar nog 51 miljoen euro winst maakte. De omzet halveerde nagenoeg tot 4,7 miljard euro. In de eerste helft van het op 1 april begonnen boekjaar verkocht Mitsubishi 350.563 auto’s, ruim 40 procent minder dan een jaar eerder.

In ons land verkocht het Japanse merk in de eerste tien maanden 3.506 auto’s, 39 procent minder dan in dezelfde periode in 2019. Meer dan de helft daarvan zijn Space Stars, Mitsubishi’s goedkope stadsauto.

Herstructureringsplan

Mitsubishi, dat eerder heeft aangekondigd zich van de Europese markt terug te trekken, snijdt wereldwijd in de productiecapaciteit en het personeelsbestand om zich aan te passen aan de sterk gedaalde vraag. “Ons herstructureringsplan gaat sneller dan we hadden verwacht. We hebben sneller in de kosten gesneden dan we aanvankelijk hadden gepland. Het is niet uitgesloten dat we in het volgende boekjaar weer winst maken,’’ aldus CEO Tkao Kato van de kleinste partner in de Renault/Nissan alliantie. Hij mikt voor het hele lopende boekjaar op een afzet van 824.000 eenheden, weer 21.000 minder dan de planning van drie maanden geleden.

Mitsubishi blijft in de rode cijfers - Automobielmanagement.nl

Mitsubishi blijft in de rode cijfers

Mitsubishi Motors heeft afgelopen kwartaal een verlies geleden van 236 miljoen euro terwijl het in dezelfde periode vorig jaar nog 51 miljoen euro winst maakte. De omzet halveerde nagenoeg tot 4,7 miljard euro. In de eerste helft van het op 1 april begonnen boekjaar verkocht Mitsubishi 350.563 auto’s, ruim 40 procent minder dan een jaar eerder.

In ons land verkocht het Japanse merk in de eerste tien maanden 3.506 auto’s, 39 procent minder dan in dezelfde periode in 2019. Meer dan de helft daarvan zijn Space Stars, Mitsubishi’s goedkope stadsauto.

Herstructureringsplan

Mitsubishi, dat eerder heeft aangekondigd zich van de Europese markt terug te trekken, snijdt wereldwijd in de productiecapaciteit en het personeelsbestand om zich aan te passen aan de sterk gedaalde vraag. “Ons herstructureringsplan gaat sneller dan we hadden verwacht. We hebben sneller in de kosten gesneden dan we aanvankelijk hadden gepland. Het is niet uitgesloten dat we in het volgende boekjaar weer winst maken,’’ aldus CEO Tkao Kato van de kleinste partner in de Renault/Nissan alliantie. Hij mikt voor het hele lopende boekjaar op een afzet van 824.000 eenheden, weer 21.000 minder dan de planning van drie maanden geleden.