210 miljoen dollar boete voor Hyundai/Kia

Hyundai en zustermerk Kia moeten in de VS samen 210 miljoen dollar aan boetes betalen omdat ze te lang hebben getreuzeld met een terugroepactie. De twee automerken moeten bovendien 46 miljoen dollar investeren in verbeterde veiligheidsvoorzieningen. Slaagt Hyundai daar niet op tijd in, dan komt er nog eens 46 miljoen dollar bovenop.

Hyundai NL heeft geen leverprobleem door coronavirus

Hyundai en Kia begonnen drie jaar geleden mondjesmaat met het terugroepen van bepaalde modellen. Tijdens de productie waren fouten gemaakt waardoor er voortijdig lagerslijtage kon optreden, blijkt uit een rapport van de National Highway Traffic Safety Administration. Het ging daarbij om auto’s die waren gebouwd tussen 2011 en 2014.

Akkoord

Uiteindelijk moesten de twee merken samen 1,5 miljoen auto’s terugroepen in de VS, Canada en in thuisland Zuid-Korea. Hoewel die actie inmiddels volledig is afgerond, deelt de NHTSA toch de hoge boete uit omdat Hyundai en Kia niet snel genoeg hebben gereageerd toen de problemen eenmaal bekend raakten. Naar goed Amerikaans gebruik hebben de beide ondernemingen ingestemd met het akkoord.

210 miljoen dollar boete voor Hyundai/Kia - Automobielmanagement.nl

210 miljoen dollar boete voor Hyundai/Kia

Hyundai en zustermerk Kia moeten in de VS samen 210 miljoen dollar aan boetes betalen omdat ze te lang hebben getreuzeld met een terugroepactie. De twee automerken moeten bovendien 46 miljoen dollar investeren in verbeterde veiligheidsvoorzieningen. Slaagt Hyundai daar niet op tijd in, dan komt er nog eens 46 miljoen dollar bovenop.

Hyundai NL heeft geen leverprobleem door coronavirus

Hyundai en Kia begonnen drie jaar geleden mondjesmaat met het terugroepen van bepaalde modellen. Tijdens de productie waren fouten gemaakt waardoor er voortijdig lagerslijtage kon optreden, blijkt uit een rapport van de National Highway Traffic Safety Administration. Het ging daarbij om auto’s die waren gebouwd tussen 2011 en 2014.

Akkoord

Uiteindelijk moesten de twee merken samen 1,5 miljoen auto’s terugroepen in de VS, Canada en in thuisland Zuid-Korea. Hoewel die actie inmiddels volledig is afgerond, deelt de NHTSA toch de hoge boete uit omdat Hyundai en Kia niet snel genoeg hebben gereageerd toen de problemen eenmaal bekend raakten. Naar goed Amerikaans gebruik hebben de beide ondernemingen ingestemd met het akkoord.