Ook Belgische automarkt krimpt flink

In België zijn de afgelopen maand 15,8 procent minder personenauto’s geregistreerd dan een jaar eerder. Het totaal kwam in november uit op 29.103 nieuwe auto’s. Over de eerste elf maanden van dit jaar kwam de daling daarmee uit op 22,3 procent. Dat laatste cijfer ligt precies even hoog als in Nederland. Wel hebben de Belgen daarmee de kaap van 400.000 nieuwe auto’s gerond terwijl het aantal verkochte auto’s in ons land op 313.501 ligt.

Belgische autoverkoop keldert in laatste week maart

‘De mogelijkheid om voertuigen die voor de tweede lockdown waren besteld te blijven uitleveren – iets wat niet mogelijk was tijdens de eerste lockdown – beperkt tijdelijk en zeer gedeeltelijk de economische gevolgen van deze tweede showroomsluiting voor de importeurs en verkopers van nieuwe auto’s’, concludeert autofederatie Febiac.

BMW

De Belgische merkenlijst werd in november aangevoerd door BMW. Op de tweede plaats staat Peugeot, dat vaak de aanvoerder is in België. Op de derde plaats staat Mercedes-Benz gevolgd door Audi, beide net als BMW belangrijke merken op de in België belangrijke zakelijke markt. Volkswagen, in Nederland aanvoerder, staat bij de Belgen pas op een vijfde plaats. Dat merk voert echter wel de lijst aan als het over de eerste elf maanden gaat. Daar staat BMW twee en Peugeot drie.

Ook Belgische automarkt krimpt flink - Automobielmanagement.nl

Ook Belgische automarkt krimpt flink

In België zijn de afgelopen maand 15,8 procent minder personenauto’s geregistreerd dan een jaar eerder. Het totaal kwam in november uit op 29.103 nieuwe auto’s. Over de eerste elf maanden van dit jaar kwam de daling daarmee uit op 22,3 procent. Dat laatste cijfer ligt precies even hoog als in Nederland. Wel hebben de Belgen daarmee de kaap van 400.000 nieuwe auto’s gerond terwijl het aantal verkochte auto’s in ons land op 313.501 ligt.

Belgische autoverkoop keldert in laatste week maart

‘De mogelijkheid om voertuigen die voor de tweede lockdown waren besteld te blijven uitleveren – iets wat niet mogelijk was tijdens de eerste lockdown – beperkt tijdelijk en zeer gedeeltelijk de economische gevolgen van deze tweede showroomsluiting voor de importeurs en verkopers van nieuwe auto’s’, concludeert autofederatie Febiac.

BMW

De Belgische merkenlijst werd in november aangevoerd door BMW. Op de tweede plaats staat Peugeot, dat vaak de aanvoerder is in België. Op de derde plaats staat Mercedes-Benz gevolgd door Audi, beide net als BMW belangrijke merken op de in België belangrijke zakelijke markt. Volkswagen, in Nederland aanvoerder, staat bij de Belgen pas op een vijfde plaats. Dat merk voert echter wel de lijst aan als het over de eerste elf maanden gaat. Daar staat BMW twee en Peugeot drie.